scrisorar

scrisorar“Ea insasi e numai o parte insignifianta a ceea ce-ti place la ea.”

“Si, de fapt, ce cuvant stupid – “tradare”. Doar nu iei nimic de la nimeni. Este pur si simplu altceva, la fel de necesar. Si acest altceva nu inlocuieste nimic. Acest ceva nu existase in viata, el umple cu prezenta sa un gol care altfel ar fi ramas descoperit. Mergi cu golul asta, ca si cum din lume si din tine ar fi fost luata o bucata serioasa. Asta te ajuta sa te simti deplina, adevarata, vie. Intelegi, cu altii am fost fericita ca femeie. Si ei mi-au spus lucruri pe care tatal tau nu mi le-a spus niciodata.”

“Tot ce mi se intampla este real numai pentru ca ma gandesc cum sa-ti scriu despre asta. Si, in lipsa acestui lucru, chiar cand mi-e bine, nu pot sa ma bucur de ce mi se intampla. Trebuie sa impartasesc totul cu tine, pentru ca bucuria sa fie adevarata.”

“Si, deodata, pricep un lucru foarte simplu – ca uite, cantonul asta, felinarul asta, lovitura de ciocan in bucsa, cantecul cosasilor ce intra pe fereastra telegrafului, mirosul de fum si de locomotiva fierbinte ce emana abur si unsoare, si acest strigat al locomotivei, ragusit, obosit – eu sunt. Si nu exista nicaieri un alt eu si nici nu va mai fi. Si toate incredintarile referitoare la vesnica intoarcere sunt numai niste povesti. Totul este intr-o singura directie si acum.”

“Si acum ma simteam pe mine numai prin intermediul tau. Pielea mea exista numai acolo unde tu o atingeai.
Noaptea tu ai dormit, eu nu am putut. Voiam asa de tare sa plang putin, dar mi-era frica sa nu te trezesc.
M-am sculat si m-am dus la baie. Am plans in voie.
Si dimineata, in fata lavoarului, simt deodata un val de fericire stupida, la vederea celor doua periute de dinti ale noastre in acelasi paharel. Stau asa, incrucisate, si se privesc una pe alta. Lucrurile cele mai simple te pot face sa mori de fericire.”

Mihail Şişkin – Scrisorar

Leave a Reply

