everything and nothing always haunts me

Ma grabesc catre Romana, si pentru ca ma grabesc pierd metroul. Rontai in liniste un covrig, imi ascult muzicile, planuiesc traseul serii, ma uit apoi la trenul care trage in statie pe linia cealalta. Ce-ar fi daca m-as urca in el? Ce-ar fi daca as lua metroul in directia opusa? As ajunge in Pipera, as vedea niste oameni, niste locuri, alti oameni, alte locuri, mi-as aminti lucruri si as gandi altele, dar mai presus de toate as rupe firul asta invizibil care ma tine de glezne pe ruta zilnica. De cand n-am mai umblat pe stradutele din centru? De cand n-am mai fost prin alte cartiere? De cand n-am mai strabatut Cismigiul cu senzatia aia de duminica-tihnita-in-parc? Ma uit lung la usile care se inchid, fac stanga imprejur pe calcaie si imi vad de drumul meu. Ma asteapta oameni, am chestii de cumparat. Sunt un adult responsabil.

La Copac e full, in Happy la fel, cautam alt loc si imi aduc brusc aminte de toate locurile in care am fost vreodata in orasul asta – diapozitive color suprapuse in spatele pleoapelor, paharele, discutiile, cestile de cafea, oamenii, mai presus de toate oamenii, aici am fost cu x, si-apoi cu y, aici m-a dus doar z, aici sunt alte fantome, aici a fost odata “al nostru” si-acum s-a transformat, au ramas nostalgii benigne, usor de suportat, e ok, vom bea aici un ceai eu si cu tine, apoi altii, apoi altii, alte maini si alte zambete si alte taceri, iata, cofetaria Casablanca s-a inchis si n-a murit nimeni, iata, aici am fost fericita odata si inca mai pot fi.

Si vesnicul cantec pe care il aud ori de cate ori trec pe langa Bershka la Unirea. “Maybe if you let me be your lover“. Si magnetul de frigider pe care mi l-a dat o duduie promoterita la Marlboro, dupa ce m-a mustrat ca am raspuns gresit la o intrebare din chestionarul ei. “Don’t be a maybe“.

 

Leave a Reply

