chattanooga choo choo

Sambata dimineata. Trezirea la 5 jumate, ca sa ajungem in timp util la gara. Who am I kidding – sa punem telefonul pe snooze. Inca o data. Si inca una. Apoi imbracat pe fuga, luat din congelator oasele pentru caine, coborat in strada inghetata si tropait maruntel pana in statia de tramvai. Plina-ochi, pasamite ca nu mai am mult de asteptat pana la urmatorul. Wrong: e doar program de weekend la RATB, masinariile trec mai rar si se deplaseaza mai lent. Metroul vine si el la 10 minute, dau din picior in statie intrebandu-ma cat de coada va fi la bilete. Nu foarte, cam 5-6 persoane la fiecare ghiseu deschis. Ochesc unul cu mai putini musterii (vreo 2) si ma indrept spre el cu pas intins. “Nu mai stati aici, mergeti vizavi” se otaraste la mine tanti din spatele geamului, zbierand in microfon. Geezus, mormai ofticata si ma asez la alt rand.
Crispy strips si ceai la micul dejun (horror, i know), in KFC e cald si aproape pustiu (e abia 7), imi iau o apa pentru drum si ma aburc in bou-vagon. Ca de obicei, CFR-ul ne-a inghesuit pe toti intr-un capat, stam cu genunchii stransi patru cate patru pe scaune, in jur numai ciufuti, imi iau jucariile si plec in capatul celalalt unde imi pot intinde picioarele comod, pe suflatoarea de langa geam intra aer cald si imi sprijin bratul deasupra, ma afund in scaun si las muzica sa inceapa in casti. E ABBA, e caldut, e o dimineata de weekend si trenul se misca silentios prin peisaj, ocoleste incet Bucurestiul, ma duce iar pe la cladirile de birouri unde imi castig simbria, le afurisesc de la distanta, pe urma prindem viteza, can you hear the drums Fernando, si poate ca asta e nimicul la care tanjeam zilele trecute, niste ore in care nu trebuie sa fac ceva anume, am voie sa zac si sa ma uit pe fereastra si sa nu vorbesc cu nimeni. Mi-e lene sa citesc si imi savurez lenea zambind, inaintam intr-o involburare de zapada printre copaci strambi si golasi, ne mai oprim in camp din cand in cand, nu vine nimeni sa ma sacaie, suntem doar eu si muzica si perspectiva a doua zile libere, fulgii se topesc pe geam si-apoi ingheata la loc, minune mare – ajungem cu 10 minute mai devreme decat era programat asa ca nu avem “intrare in gara”, ne mai foim putin la portile orasului si-apoi e senzatia aia de semi-emotie din facultate pe care o intalnesc numai in gara.
Minunile nu merg de multe ori la apa: la intoarcere intarziem juma de ora tot asteptand marfarele si alte personale cu care impartim acelasi fir de sine. Si vine lunea, gata cu mica bucurie.

One thought on “chattanooga choo choo

  1. who cares about monday?
    s-a intamplat evadarea de week-end.
    vor mai fi si alte evadari.
    so, start planning them.
    starting this monday.

Leave a Reply

