miting

sambata pe la pranz o mana de oameni veniti din toata tara huiduiau timid in fata turnurilor gemene din Piata Presei. huiduiau in pustiu, pentru ca directorii erau pe la casele ori hotelurile lor de lux, nu acolo, in ziua mohorata, cu burnita si frig umed care te patrundea pana in maduva oaselor. huiduiau inutil, si o stiau si ei. isi strigau nemultumirile la peretii de sticla si la cele cateva camere de filmat care au zabovit o vreme apoi s-au retras, inghetate.

o zi proasta de proteste. cutremurul din chile a acaparat toate stirile. bad bad timing.

barbati trecuti de prima tinerete, imbracati modest, cu pancarde inmuiate de ploaie si mustati pleostite de vestea concedierilor. barbati prea tineri ca sa se pensioneze, prea batrani ca sa-i mai angajeze cineva, prea timizi ca sa se invarta de vreo afacere, prea cuminti ca sa-si asume somajul asa cum vine el – ce-o sa zica lumea cand ma vede stand atata la tara? cum ii zic lu’ maica-mea? cum ma impac cu ideea asta cand ma uit dimineata in oglinda? cum sa scap de senzatia ca nimeni nu mai are nevoie de mine?

era si tata acolo. a venit cu pachetel de la Constanta, mi-a dat un fluier, am huiduit si eu cu el.

firma ia masuri pentru eficientizarea activitatii – ce conteaza ca un consultant e platit pe o zi cat un tehnician pe o luna, ce conteaza ca pui oamenii sa lucreze cate unul la activitati unde e musai sa fie doi. niciodata n-am auzit de masuri de eficientizare care sa inceapa cu datul sefilor jos – teoretic daca o treaba nu merge bine, e si vina lor pe-acolo pe undeva nu? vorbe de om subiectiv si afectat. nici ele conteaza.

am baut o cafea infecta in pasaj, un leu paharul de plastic plin cu lichid caldut, turnat dintr-un termos. ne-am mai incalzit nitel, am dezbatut situatia, am urcat inapoi in perimetrul pazit inutil de jandarmi. era curent si ploaia se intetise si totul era trist, trist, foarte trist, trist ca o inmormantare de noiembrie cand ti se lipeste noroiul de incaltari si te intrebi ale cui ramasite le porti cu tine mai departe.

cam asa era.

2 thoughts on “miting

Leave a Reply

