prozac [7]

taximetristul de azi m-a intampinat cu Ave Maria lui Schubert. dupa 2 minute a apasat pe butoane si m-am temut ca trecem la invariabila mizerie numita radio zu.
in schimb am continuat cu Beethoven.
am prins curaj si i-am cerut “iarna” lui Vivaldi. n-avea.
avea insa Bolero-ul lui Ravel in vreo 3 interpretari.
m-a intrebat daca am studii “de specialitate”. ghinion. “am doar multe cd-uri”, ii zic. ii cer sa lase un Bolero mai avantat, mi se pare ca merge mai bine versiunea dramatica. “dar, domnisoara, sa nu ne incarcam cu emotii negative”. ii spun ca dramatic nu e negativ, e doar pasional. se distreaza.
ma intreaba apoi daca stiu care e secretul aghiasmei. “hait”, ma gandesc, “o fi pe baza de doamne-doamne?”
“argintul!” raspund cu inima cat un purice, sa nu ma pedepseasca cumva pentru lipsa de piosenie si sa-mi opreasca muzica.
“asa e!” rade in oglinda retrovizoare si ma intreaba daca pe-asta o stiu de la chimia dintr-a zecea. “de la discovery channel”, ii spun amintindu-mi groaza rece cu care asteptam orele de “organica” din care n-am inteles niciodata nimic.
trebuie sa cobor apoi, prea repede, ii las un bacsis consistent si ii multumesc pentru atmosfera. imi multumeste si el zambind, mirandu-se ca “mai sunt oameni la care le place asa ceva”.
iar eu ma intorc undeva demult-demult, la televizorul alb-negru pe care paseau delicat Maia Pliseţkaia si baletul Bolshoi, muzica imi placea in crescendo-ul ala care prindea aripi si anvergura cu fiecare minut. una din putinele bucurii care razbeau in programele tv din vremea lui Ceausescu. o mica bijuterie. here it is:

9 thoughts on “prozac [7]

  1. daca ai vazut comedia “10” (cu Dudley Moore) ar trebui sa te temi de Bolero-ul lui Ravel. sau, poate, sa te bucuri. enjoy the movie 🙂

  2. nice; eu am mers cu un taximetrist pe o Dacie veche care asculta un fel de “Best of opera”, pe caseta inregistrata de el; mi-a fost simpatic.

  3. eu m-am intors alaltaieri seara cu un taximetrist care asculta piazzolla… mi-a dat si scrumiera k sa fumez in spate (aici nu se aseaza nimeni linga sofer!), asa k i-am dat un bacsis gras 😉

  4. @dragos: bravo tie, eu m-am adaptat ‘obiceiului locului’…

    (acum, adevarul e k ador sa conversez cu soferii ;P)

  5. Aaah, multsam fain pentru mica bijuterie. Deci asta era ceea ce eu imi aminteam din copilaria frageda ca “acea femeie foarte subtire care danseaza pe o masa rotunda mare”. Splendid!

Leave a Reply

