the imaginarium of ion b.

cred ca de Ion Bârladeanu am auzit prima data la Cezar si prima mea reactie a fost “uau!”. poate pentru ca am o slabiciune pentru pop-art, poate pentru ca e o poveste la care n-ai cum sa ramai indiferent: un tip care, dupa o viata traita te-miri-unde si din te-miri-ce (gropar, hamal, taietor de stuf, puscarias), s-a adapostit in ghena unui bloc si acolo a decupat din vremurile alea gri povestile lui in culori tari.

“filmele mele”, cum le spune nea Ionica.
filmele lui cu look atat de proaspat, incropite din reviste vechi, recuperate din gunoi.

HBO Romania a produs un documentar (semnat Alexandru Nanau) despre parcursul asta uimitor al omului – de la salteaua de boschetar la simezele galeriilor londoneze. o sa-l puteti vedea la TV pe 17 decembrie, eu am avut bucuria unei avanpremiere aseara (multumesc, Cristi & Mihai).
“suprarealism pop” spune Dan Popescu, proprietarul Galeriei H’Art, omul care l-a descoperit pe Bârladeanu, despre creatiile acestuia. ma rog, despre o faza, de fapt. asta ca sa va faceti idee de ce-o sa va apara in fata ochilor.

o sa va apara un om care stie sa faca minuni din ziare si Pelicanol (“ce e ala?” intreba cineva suav in film si am zambit amarui, cum mai trece vremea).
un om care spune sincer “eu sunt cam golan“, care fumeaza si bea cu placere, care e usor descumpanit de schimbarea asta uriasa de statut, care stie ca arta lui misca oamenii, “asa, ca muzica” (oare ce muzica i-o placea lui nea Ionica?).
un om care m-a emotionat aseara (pe mine si pe toti cei din sala), care semna mai apoi autografe stangaci (si emotionat la randul lui), sorbind cu sete cate un pahar de vin rosu. la care m-am dus sa-i multumesc pentru ca mi-a adus o seara de bucurie si, nestiind ce bucurie as putea sa-i ofer si eu, i-am intins un pachetel cu decoratiuni de Craciun pe care le aveam la mine, habar n-am ce face cu ele, poate le-o lipi intr-o zi pe un carton, poate or ajunge la ghena sa le gaseasca altii, asa am vrut, sa-i dau si eu ceva, poate i-ar fi placut mai mult un pachet de tigari dar al meu era pe terminate.

sa traiesti, nea Ionica.

LATER EDIT: lumea lui Ion B vazuta de karin, pe gingergroup

5 thoughts on “the imaginarium of ion b.

  1. @we: apare prin ianuarie parca, abia astept:)
    @luiza, v: filmul nu e vreo capodopera, dar omul e grozav.. enjoy

Leave a Reply

