berlin – part three

vizita la Technikmuseum a fost o veritabila incantare – m-am jucat cu toate dracariile lor de exponate cu placerea pe care n-am avut-o niciodata la lectiile seci de fizica din scoala. ori din liceu. laboratoare existau – oare de ce nu le folosea nimeni? de ne nu ne aratau “pe viu” cum circula curentul, cum functioneaza magnetii, ce e cu oglinzile? de ce se rezuma totul la niste formule insirate pe caiet, tocite aiurea cu gandul la teza, din care pana azi nu mi-a ramas nimic?

expozitia de masini de epoca era, sadly, inchisa, dar ne-am plimbat printre locomotive. unde am constatat odata-n plus handicapul unei educatii “cuminti” – nu mi-ar fi dat prin cap o clipa ca e voie sa te cateri in vagoane si sa te joci printre fotoliile plushate de la clasa 1, ma uitam asa, mai de departe, ca intr-un muzeu incotopenit, asa cum sunt cele de la noi (unde supraveghetoarele te urmaresc cu ochi de gaina stropsita si iti explica cum trebuie vazute picturile de la stanga la dreapta nu de la dreapta la stanga, si dracii te iau daca faci cum ai tu chef). bine, posibil sa nu fie doar o chestie de educatie, ci si una de structura interna , da’ e mai simplu sa dau vina pe altii.
foarte misto expozitiile despre fotografie si cinema – am stat si ne-am zgait la un filmulet  cu explicatii pt incepatori – uite, asa se face montajul, uite, machiajul, uite cum se misca operatorul etc etc. era in germana, dar chiar si-asa tot am priceput cate ceva. oare la noi se explica lucrurile la modul asta decent prin scolile de film?

alta destinatie relaxanta a fost gradina zoologica – mi s-a parut mai mica decat cea din Viena, cu spatii mai inghesuite pentru animale, dar oricum, foarte ok. imi ramane totusi intrebarea asta – de ce nu fug animalele de la zoo? de ce nu zboara pasarile flamingo? n-aveau nicio plasa deasupra. de ce nu sar pinguinii din tarcul lor cu apa, langa care puteai sa stai si sa-i prinzi de picioruse cand inotau? ce le tine acolo pe toate? puterea obisnuintei, i guess. leii se uitau concentrati la masina care le aducea pranzul. in rest nu mai conta nimic. elefantii culegeau delicat cate o ghinda si o rontaiau cu satisfactie – nu mi-am imaginat ca trompa le poate fi atat de versatila si delicata. eu m-am privit duios cu un porc. parea desprins din desene animate, cu ochii lui rimelati.

pig

foarte placut cu vaporasul pe Spree, la soare, in fundal cu ceva muzica clasica si cu ochii fuga sa inregistreze lacom totul de pe mal: Berliner Dom (impressive, dar nu mai aveam chef de vizitat locuri sobre), insula muzeelor zarita in departare, cladirile uimitoare din jurul bibliotecii Parlamentului etc, Nikolai Viertel, malurile inverzite unde cetatenii leneveau la soare cu berea in mana. ceea ce am bifat mai apoi, cu entuziasm – Berliner Pilsner + ceva hot-dog.

b2
placut mult si curtile interioare de pe Oranienburg Strasse – intr-una din ele am gasit galerii de arta, ceva care parea o fabricuta de bomboane (inchisa, din pacate), si multe papusi haioase la ferestre.

Prenzlauer Berg l-am snobat pe motive de distanta, in schimb am baut o cafea (scumpa) prin Charlottenburg – foarte cochet cartierul, amintindu-mi de Montmartre.

In concluzie: mai vreau. Si la Paris, ca tot mi-am adus aminte, si la Berlin, acum ca stiu sa ma descurc pe harta si nu mai am de bifat obiective. Sa ma plimb, sa ma uit la oameni, sa simt orasul fara retineri si prejudecati.

4 thoughts on “berlin – part three

  1. och, jaaa, technikmuseum = sehr, sehr schoen!
    oberlicht, oberspiegel, spielkammern, spielhosen, triplu stecher 😉

  2. Buna ziua.

    Aukro.ro are placerea sa va prezinte Programul nostru de Afiliere.

    Oferim o varietate de banner-ere grafice de diferite marimi si cu diferite imagini, panouri de cautare si posibilitatea de a introduce link-uri text pe site-ul dumneavoastra – la alegerea dumneavoastra.

    Platim 5 lei pentru fiecare utilizator inregistrat prin intermediul paginii dumeavostra si inca 5 lei daca isi activeaza complet contul. Oferim o modalitate simpla prin care puteti monitoriza numarul de afiliati si suma de bani castigata.

    Tot ceea ce trebuie sa faceti este sa va inregistrati pe http://www.aukro.ro si sa va alaturati Programului de Afiliere.

    Atat inscrierea cat si inregistrarea in Programul de Afilieri sunt gratis pe aukro.ro

    Daca mai aveti intrebari, va rugam nu ezitati sa ne contactati la ; contact@aukro.ro sau la numarul de telefon : 0351467304.

    Cu stima,

    Echipa Aukro

Leave a Reply

