berlin – part two

Din seria “sa fim culturali” am bifat, pe langa Kulturforum, si niste modernisme. Anume:
Deutsche Guggenheim – pe Unter den Linden, in sediul Deutsche Bank, gazda de expozitii temporare cu arta contemporana (intamplator am nimerit ceva pe baza de patrate colorate; care gadilau placut retina, dar nu ma dadeau pe spate)
Hamburger Bahnhof – muzeul de arta contemporana, cu o expozitie sub un slogan misto (“Die Kunst ist super!= Arta e super), pacat ca sloganul era mai misto decat exponatele. Din fericire existau si colectii permanente, cu nitel Warhol si Matthew Barney (u must check him out, seria “Cremaster” e chiar faina). Doamnele care supravegheau erau de o acreala teribila si iti cereau biletul de cate ori treceai dintr-o camera in alta (i mean.. wtf.. “tickit pliz”, “tickit pliz”, mai slabeste-ma cucoana). Victorie, insa: magazinul muzeului era ff bine “aprovizionat”, multe chestii la reducere – m-am ales cu un volum kinky despre Pop-Art de la Phaidon, yummy.

tacheles
Kunsthaus Tacheles – o galerie adapostita intr-un fost magazin universal, acum zugravit cu graffiti de sus pana jos, cu ateliere in care te poti zgai la artistii aflati in plin proces creator, cu bude pitoresti (adica nefrecventabile), cu o cafenea misto la parter (Zapata cred ca ii spune) si un bar la ultimul etaj, cu o curte acoperita de nisip, presarata de sculpturi si populata de urbani artistici. Si chill-out music. Am dat peste “Rhythms del Mundo: Cuba”, am baut niste bere, ne-am mirat ca nu e mai multa lume. Aviz hipsterilor de Dambovita – ce 2 mai, ce motoare, ce plaja din corbu. Tacheles, taticule.

Insula muzeelor am ratat-o cu succes, in schimb ne-am dat cu vaporasul pe Spree si am zacut la soare pe iarba, asa cum face toata lumea pe mal (sezlong n-am prins..). Am batut si Tiergarten-ul la picior – loc bun de picnic si de aerisit creierii, iarba copaci semi-salbaticie, niste rate pe un fir de apa. Un homeless a facut dus la o cismea pe o pajiste, pe aceeasi pajiste un chinez gol pusca se lasa fotografiat de alt tip la fel de naked, nimeni nu era scandalizat, numai eu cu mentalitatea de provincial simteam ca ma jenez si tot incercam sa ma uit in alta parte, desi aveam curiozitati anatomice.

Pe Reichstag am urcat seara, asa ca n-am putut privi alesii poporului la lucru din cupola de deasupra, in schimb am vazut Berlinul noaptea de acolo de sus (very nice!) si am mai aflat nitica istorie.

kreuzberg

Prin Kreuzberg am gasit blocuri comuniste infrumusetate cu street-art, imigranti garla (multi est-europeni) si cea mai misto strada din oras dupa umila mea parere: Oranienstrasse, cu un amestec pestrit de studenti, artisti, gay si turci, colorata, vesela, foarte vie (am poposit la “Bateau Ivre”, previzibil, oricum e de vazut doar bucata la est de Moritzplatz, dincolo incepe o tristete de zona).

Street-art am gasit si pe stalpii de beton ai podurilor de pe Spree, si chiar sunt curioasa daca astea sunt Banksy au ba.. any idea?

b1

12 thoughts on “berlin – part two

  1. 1 die postazion (?) ist super!
    2 nu prea pare stilu lu banksy
    3 dspr muzeul tehnicii nimic? 😦
    sau el nu intra la ‘culturale’? 😉

  2. @als: muzeul tehnicii intra la “pure unadultered fun”
    @zum: p-astea de care zici le-am ratat cu brio. semn ca trebe sa mai merg odata:)

  3. eu am vazut doi homelesi care traiau intr-o barcuta pneumatica pe spree. aveau si un pet – un paianjen. mai aveau o umbrela cu care “acostau”. ne-au acostat si pe noi, care ne beam berea pe mal, la o terasa foarte woodstock like, sa ne ceara una-alta. o sa-i tin minte ca fiind cele mai bizare personaje pe care le-am vazut in realitate.

  4. bola baby,
    nu te lua dupa zum k eu stiu mai bine!
    zii tu acuma – te-am trimis eu in vreun loc din b’lin care nu ti-a placut? 😉

  5. da’ ce, eu am trimis-o in locuri nasoale? si daca tot vorbim de trimiteri, cand ajungeti prin Berlin data viitoare mergeti la Bellman (pe Reichenberger Str. 103, in Kreuzberg). poate v-o placea sa stati la un vin acolo 🙂

  6. nein danke, dk e recomandat de tine, nu poate fi decit un loc neplacut sederii – asa k o sa tratez cu sezutul acest sfat

Leave a Reply

