a fost si Madonna la concertul Madonnei?

glumesc, desigur. stiu ca a fost, ca se auzea in difuzoare. de vazut, eu n-am vazut-o, ca aveam bilet la Gazon B. la prosti, in traducere libera.
ar fi trebuit sa-mi dau seama ca ceva nu e in regula citind avertizarea scrisa mic pe bilet de baietii de la Emagic: “Posibilitate de vedere limitata” sau asa ceva. adica “sictir, prostilor, nu sunteti VIP, puteti sa platiti 120 de ron si sa stati undeva dupa copaci, la 15 kilometri de scena”. ceea ce am si facut.
dar s-o luam incetisor:
1. in urma avertismentelor repetate ca s-au vandut bilete contrafacute ma asteptam ca cineva sa le verifice calumea la intrare (scanner etc). deloc: era doar o fata care le rupea cotorul. in geanta nu m-a controlat nimeni, in schimb am stat cateva minute sa-i explic unei cretine ca aparatul meu foto nu e profesional, si ca nu are obiectiv detasabil, si ca astea; pana cand au bombanit alti spectatori si m-au lasat sa trec.
2. in fata intrarii, vesnicii cetateni de etnie roma care vindeau bilete la suprapret. nu incetez sa ma uimesc cum de nu-i ia nimeni de guler, cum nu-i ia nici ce cetatenii de etnie roma care vand telefoane furate in intersectie la Obor.
3. dupa coada la jetoane mergem sa luam un suc si ceva de mancare. e omor. stau 40 de minute la coada pentru un hot-dog, lumea se buluceste, niste corporatiste obisnuite sa calce pe cadavre calca si peste mine disperate sa-si bage carnatul in gura mai repede, le-as infige un cot in stomac dar ma jenez, in fine plec victorioasa cu prada.
4. mai incolo, a. sta la coada la suc. aproape o ora. timp in care alti cetateni de etnie roma se baga in fata si ameninta cetatenii majoritari care vocifereaza timid sa taca dracului din gura daca nu vor sa-si ia o bataie zdravana. majoritarii tac si inghit.
cp15. inghit si eu cantitati apreciabile de praf din parcul in care iarba nu pare sa mai fi fost udata de juma de an. norii de colb se amesteca cu gustul de hotdog rece, Casa Poporului se vede ca prin ceata. cateva cetatene de etnie roma vand bratari fosforescente, sunt convinsa ca si ele au platit bilet la intrare.
6. dupa aproape o ora de pauza (cica ar fi aparut si Paul Oakenfold pe scena, dar nu l-am apucat, ca eram prinsa in chestiuni logistice, gratie organizarii superbe) incepe in fine concertul. constat ca nu vad nimic, decat niste lumini in departare si un colt de ecran mic. scena e foarte jos, la fel si monitoarele, mi-e imposibil sa zaresc ceva mai de doamne-ajuta.
7. ma foiesc printre oameni incercand sa prind un unghi mai bun. degeaba. lumea e tacuta si ofticata, si o inteleg perfect. singura modalitate de a bunghi ceva cat de cat e sa fac poze cu zoom 12x si pe urma sa ma uit in aparat. kinky!
2boi8. in fata mea se posteaza doi cretini tipici, tata si fiu, pe la 1.95m fiecare, care incep sa filmeze de zor cu telefoanele lor ieftine. cat de bou sa fii sa faci asta de la n-shpe kilometri de scena? la un moment dat tatal transpirat pleaca, fiul ramane debusolat, din cand in cand imi cere cate un foc.
9. melodiile sunt mixate toate, seamana mai mult a DJ set decat a concert “clasic”, ma batai de pe un picior pe altul si incerc sa termin berea obtinuta cu atata truda, pana la urma ma enervez si vars jumatate pe jos, ma gandesc sa nu ma puna dracu sa am nevoie la buda.
10. nu stiu cat canta live, dar Madonna pare plina de energie (sau macar visual-urile sunt, asa vazute de departe), am senzatia ca alearga de colo-colo pe scena, la un moment dat zaresc pe ecran o scena in care simuleaza sexul cu un negru, lumea aplauda, eu incerc sa recunosc melodiile cunoscute pe sub hainele de efecte speciale.
11. incep cateva acorduri din “Billie Jean” si lumea izbucneste in urale, e un moment-omagiu Michael Jackson apreciat din plin de un public altminteri ultra-apatic. in jurul meu tanti gospodine, melteni, copii, nimeni nu danseaza, toti par anesteziati de praf si de orele (multe) petrecute in picioare, asteptand.
12. populatia de pitipoance se anima brusc la “Spanish lesson”, o mega-chiftea de melodie dupa gusturile mele, care rimeaza totusi cu sufletul telenovelist al natiunii. Thalia, eat your heart out, fata!
13. “La isla bonita” e macelarita pe ritmuri gipsy, dupa care diva incearca sa ne vorbeasca in pilde anti-discriminare: “there’s a lot of discrimination against Romanis and Gypsies in general in Eastern Europe” – reactia publicului e prompta si hotarata, se huiduie si se fluiera copios, doamna Ciccone e debusolata dar continua “We believe in freedom and equal rights for everyone. Gipsies, homosexuals, people who are different, everyone is equal and should be trated with respect, ok?” Eu ma amuz, aplaud, strig pe-acolo “yeeee”, in jur e liniste, pe scena se trece la “You must love me”, nu inteleg daca asta e in continuarea mesajului de iubire universala, si de ce iubirea universala trebuie sa vina ca un imperativ bagat pe gat
14. niste vizualuri cu Maica Tereza, copii africani asupriti, Hitler, Martin Luther King, pare a fi si o melodie pe fundal dar e complet neglijabila, pe urma se trece la hituri gen “4 minutes”, eu astept “Like a prayer”, e remixata si aia vai mama ei dar in fine, imi place, tzopai, strig, ragusesc.pe urma “Frozen” cu alte mesaje de bine pe ecran (sau asta mi se pare mie, zgaindu-ma prin obiectivul camerei foto, ceva cu “If you wanna make the world a better place/ Take a look at yourself and then make a change
15. inainte de “Ray of light” Madonna mai face un efort de a mobiliza publicul amortit si ne indeamna “jump, jump”, cativa din jur chiar o asculta si starnesc nori de praf care mi se depun rapid pe piele, nari si plamani, si cand simt ca nu mai pot respira plec, plina de nervi, fara sa mai astept finalul show-ului, imi rascumpar cateva jetoane si o iau spre casa, printre alte grupulete de copii de etnie roma care, fara indoiala, intrasera si ei cu bilet, gandindu-ma cat de tampita am fost ca n-am asistat la concert din afara ingraditurii, unde as fi auzit si vazut cam tot atata lucru. adica NIMIC. dar gratis.

P1090873Concluzii:

show-ul Madonnei merita vazut. VAZUT.  dar n-am avut parte de el. multumesc, Emagic!

– nu mai merg la niciun concert in Parcul Izvor, pentru senzatii tari pot sa ma duc direct pe camp sa trag pe nas niste pamant reavan

– cand aduci 60.000 de oameni la concert, ai face mai bine sa pui mai mult de 5 standuri cu suc, si s-o lasi mai moale cu corturile “Vodafone Hospitality” pentru VIP-i, ca si noi, astia, boii de la gazon am platit bilet

– si sa ai grija sa nu se termine berea

– noroc ca nu au venit si Depeche Mode sa cante tot acolo

– ce a inteles lumea din faza cu discursul anti-discriminare? ca Madonna ne-a facut tigani. si s-a suparat si a plecat. pam-pam!

– as vrea tare mult sa merg la un concert organizat intr-o alta tara. civilizata. sa vad si eu “cum e la ei”. ca la noi m-am lamurit.

– plecaciune la Emagic si organizarea exceptional de proasta. acum stiu sigur ca nu mai iau abonament la BestFest cu n-shpe luni inainte. nu meritati sa stati cu banii mei in buzunar si sa va asigurati fundul cu formule ambigue gen “posibilitate de vedere limitata”. sictir cu chichitele voastre avocatesti penibile.

– acum caut pe youtube filmulete din turneul prin alte tari. ca sa vad si eu ce n-am vazut aseara.

LATER EDIT: how LAME is that? cu acreditare de presa sa stai tot in Gazon B.. gizas.

28 thoughts on “a fost si Madonna la concertul Madonnei?

  1. tot la B am fost si eu iti dai seama, ca am alergat dupa copaci, copii, moshi, femei pe tocuri care cadeau ca mustele.nu priceapeam dc eu cu prietena mea eram singurele care dansau.Multimea s’a animat evident pe the gypsy song Lela Pala Tute, o pusesera si unii de o hora! praf in ochi, jesus.

    la bere numa zic, am stat 2 ore la coada, sa ajung in fatza, sa’mi zica una “s’a terminatu butoiu, numa avem decat spuma.” La buda la fel, noroc cu o tipa care ne’a dat un pont, ca’s niste bude multe ascunde strategic dupa un gard, nu era nici coada, era apa, curat, etc.

    ce sa zic..mia placut si nu. Nu pricep nici acum de ce huiduiau si fluierau romanii pe la 21:30.Astia chiar nu stiau cand incepe??

  2. Ce-a-ncaput pe Facebook:
    Madonna’s concert in Bucharest: great show, worst audience ever. Booed her because organizers did not make clear show starting time. Drunken policemen in civil clothes with wives and 12y/0- children, although they were not supposed to be allowed. And they were on duty! Gush of non-payers crashing front sectors after show start. Romania has never been more visible. And dirtier.
    Ce n-a-ncaput:
    Jena de organizare: cand am cumparat biletul era zona A si era in fata scenei si avea capacitare redusa. Apoi a aparut in fata lui si golden bar si s-au suplimentat locurile. True value for my money.
    Jena de organizare reloaded: am parasit concertul la jumatate, si am fost luat de bgs-isti de la o iesire la alta, nelasandu-ma sa ies. Cum ajungeam la o iesire, eram trimis la alta.
    Jena de organizare si Robin: am calcat un copil de 2 ani. Stiam ca -12 nu e voie. Era fiul unui politist. De-ala cu statie, in civil. Nu mi-am cerut scuze si i-am si zis printre dinti copilului sa taca. N-avea ce cauta acolo, dar in fine.
    Bonus#1: Am strans paharele pe care le-am folosit in geanta si spre iesire le-am depus in una din putinele pubele. Langa care fumau niste bgs-isti. Care au ras de mine cand am scos recipientele din geanta si le-am aruncat.
    Bonus#2: targul ad hoc de bratari fluorescente, baloane cu heliu si caraitoare. Official merchandise.
    Whoa. Mi-e sila. Rusine organizatorului. Dar nici publicul n-a fost altul decat Romania.

  3. in A a fost ok, nu am stat la nici o coada, am luat bere in 3 minute; doar ca trebuia sa trecem granita in B la toalete. deh, nimic nu e desavarsit.

    din A s-a vazut ok. publicul a fost insa imobil si mut, cred ca si la teatru s-ar fi fatait mai mult. probabil ca ascultatorii de europa fm nu au recunoscut piesele mixate.
    eu m-am simtit bine, a fost o productie misto.

    daca se mai nimereste vreun concert la care sa mergem amandoi, neaparat sa stam unul langa altul, sa nu ne mai simtim stingheri cand ragusim 🙂

  4. L.e. am vazut pana acum concerte la Paris, Amsterdam, Londra, Marseille, Tel Aviv, Budapesta, Dusseldorf si Barcelona, Barcelona, Barcelona (si urmeaza Viena si iar Barcelona). Singurul loc in care am mai vazut asa ceva este Budapesta. Dar foarte localizat si rezolvat instant de security. In loc sa sper ca o sa ajunga public civilizat la concerte in Ro, o sa-mi continui planurile de concerte in afara tarii ca si pana acum. Organizatorilor de concerte din Ro nu am de ce sa le dau bani.

  5. @tuvia: nici eu nu stiam cand incepe, dar mi-am umplut timpul util si placut socializand la coada 😀
    @joacadeamine: chiar ma miram de ce naiba nu sunt jandarmi / paznici ceva raspanditi prin public. erau tablagiii undercover cu nevasta de toarta deci 😦
    @raul: in afara de cohen si diana krall anu’ asta nu cred ca mai bifez nimic in romanica. see u there?:)

  6. @ bola: din pacate, nu. cohen as fi gustat, dar nu m-am miscat prea repede.
    din experienta concertului trecut: publicul lui cohen a fost misto, decent, entuziast, frumos.

  7. well, anul asta Cohen canta in fata Casei poporului de la ora 19:30, iar dupa colt in Parcul Izvor rasuna de la aceeasi ora Suie Paparude si alte kestii marca Tuborg Green Fest.
    sper din suflet sa nu am parte de un mix daunator nervilor.

  8. loool
    am citit cu delicii (sorry!) povestea mezaventurilor tale, poor, poor u! 😦
    kiar ma miram c dureaza atit sa relatezi, vroiam sa t sun sa te-ntreb cum a fost, acum am inteles dc a durat atit: aveai ce spune :))

    NORMAL k nu m-as fi dus, nici in zona a, nici la vip, nici altundeva, k nu-mi (mai) place madonna de muuult… (adik dupa ‘ray of light’)
    plus claustrofobia mea, groaza de multime, zgomot etc
    da ce povestesti dspr ‘zona b’ suna horror!

    eh, asculta-ma tu pe mine, cum a fost ANU TRECUT la cohen n-are cum sa mai fie, never-ever… nici la cohen (crek…), nici la altii
    parerea mea

  9. vaaai, acu am vz si a 3-a poza – aia cu blonda & cu nenea ala din stinga, i se citeste bucuria pe chip, looool

  10. @als: aseara nu puteam sa relatez in direct pentru ca, naturally, se blocase reteaua. la VIP m-as fi dus eu in locu’ tau, sa vad mai indeaproape cum pupa mireasa 😀

  11. ce bine ca nu m-am deplasat… m-am gandit sa ma duc asa, pentru show, pana am vazut pretul. am investit banii aia in cohen si sunt sigura ca o sa fie de 10 ori mai bine, desi nu stiu cum o sa suna concertul in piata..

    anyway, ne vedem acolo 😛

  12. creca la cohen osa fie nasol in piatza, mai nasol decat pe stadion…nu ca’s eu carcotasha, dar am mai fost in constipatziei, and it kinda sucks…si’mi pare rau ca nu ajung, nici de data asta (decat daca ploo cu un bilet 🙂

  13. La Big la piaţă se vând telefoane mobile. O să te mire, dar comercianţii nu-s de etnie romă (sau nu toţi, că n-am făcut inventarul…). Am fost ameninţat cu moartea de trei ori, furat de două ori şi o dată jefuit. O să te mire din nou, dar nici ăştia nu erau de etnie romă.

    La Madonna n-am fost, n-am nici o părere.

  14. @Liviu: nu ma mira. eu vorbesc de aia pe care i-am vazut. altminteri nu cred ca majoritarii sunt cu stea in frunte. nici pe departe.

  15. Pingback: Despre concertul Madonna @ Bucuresti | Monden INFO

  16. dar de “spaga” primita de catre e-magic din partea radisson sas pentru a o “plasa” pe madonna la hotelul lor ce parere ai? deci daca se fac magarii la nivelul asta cu concertele din bucuresti, atunci nu-i de mirare ca organizarea lasa de dorit….

  17. @laura: treaba lor la ce hotel au dus-o si ce afaceri au fost in spate, pe mine ca spectator ma interesa doar sa am o experienta entertaining. nu sa plec cu nervi si sa ma usture ochii si azi de la praful inghitit aseara.
    (stii ca nu e frumos sa semnezi cu numele altora,da?)

  18. bun review!

    eu incerc pe cat posibil sa evit concertele in tara. aleg budapesta ca e mai aproape de mine (cj).

    dintre organizatori eventim-ul mi se par ok (pana la proba contrarie). dar ei nu sunt romani.

  19. what a spectacle!

    am vazut clipul ala de pe EvZ, cu melodia aia latino-regina-whatever. daca asa a fost intreg concertul, inseamna ca a fost minunat!

    ok, Madonna vine de la America, deci sa ne asteptam la kitsch – a promovat kitsch-ul prin orice a putut (‘reinvent herself’, yeah right!). da’ clipul ala e mai jos decat kitsch, e un spectacol pentru oligofreni. clipul ala sau Kanal D, sau telembombelele alea cu asa-zisi tigani, tot aia.

    cat despre marea ei declaratie, mda, her bulb is kind of dim.

  20. :))) mi-a placut tare mult titlul.
    noah, bine c-am scapat vii, iar data viitoare sa fim cu mai multa bagare de seama.
    (eu nici n-am vazut avertismentul ala, ca nu mai mergeam)
    evident ca aceeasi experienta am avut-o si eu.

  21. ce pacat! am vazut concertul anul trecut pe Stade de France, atmosfera a fost excelenta, show-ul la fel; biletele au costat 110 eur pe gazon in sectorul A, deci in fata scenei, in conditiile in care le-am cumparat de pe internet mult mai scump decat pretul oficial; iar tiganii Madonnei se miscau formidabil:)

  22. Pingback: Despre concertul Madonna @ Bucuresti | Sus.ro

  23. Pingback: si concertul cand incepe? « …doar nişte păreri, texte, pretexte, proteste…

  24. Cu amploare mult mai mica, dar cu organizare atenta,check out Festivalul Plai din Timisoara. world music si jazz (coasta de fildes, tuva, georgia, franta, austria)!

    http://www.plai.ro

    mentionez ca un posibil conflict de interese ca sunt in organizare, dar festivalul e non-profit.

  25. cateva cetatene de etnie roma vand bratari fosforescente, sunt convinsa ca si ele au platit bilet la intrare.

    eu nu cred.. cred ca au avut invitatie de la madonna… tiganii si rromani intra liber (scuzati-mi pleonasmul).

  26. Pacat ca nu am luat bilet, dar oricum s-a auzit concertul pana la mine acasa, sunt trist ca nu am fost de fata sa vad faza cand au huiduito

  27. “iubirea universala trebuie sa vina ca un imperativ bagat pe gat”

    ai zis-o!

    urat, urat se organizeaza concerte de o asemenea amploare pe la noi.

    de la (relativ putinele) concerte si festivaluri la care m-am mai plimbat am ramas cu impresiile:

    – cand platesti esti luat de fraier
    – cand e gratis incredibil e mai civilizat totul macar asa, cu o “nuanta”, decat la evenimentele la care “dai un ban sa stai in fata” : modalitatile de acces ale publicului, sonorizare, mancarea si bautura care se vand prin preajma…

    la cat costa biletele la concerte pentru mii de oameni poate ar fi trebuit ca mancarea si bautura sa fie incluse in pret. sau stai! poate asa buluceala si oportunismul ar creste peste limitele suportabile azi…

Leave a Reply

