burse pentru iubire

Sunteti de parere ca statul politienesc local, in varianta benigna, ar trebui sa ofere burse pentru iubire? Avem alocatii familiale, avem ajutoare de inmormantare, de ce sa nu avem o alocatie de stat oferita indragostitilor? Statul oare nu este facut sa asiste in incercarea de a obtine fericirea? Care, dupa mine, este la fel de importanta ca viata si libertatea. La fel de importanta, imi dau acum seama, pentru ca sunt sinonime. Dragostea este viata mea si libertatea mea.”

din Julian Barnes – “Love etc.”
utopic? foarte.
dezirabil? si mai si!
intamplator sunt la punctul ala in viata in care mi se pare ca dragostea chiar conteaza. mult. foarte mult. cel mai mult.
si fericirea la fel.
chiar daca nu sunt sinonime. nu intotdeauna.
ar fi misto o bursa pentru iubire. ar fi misto sa-ti poti trai indragostirile atunci cand trebuie, asa cum trebuie si atat cat trebuie.
nu ca statului i-ar pasa de asta. sau sefului. sau oricui altcuiva.
sa constati intr-o zi ca exista lucruri mai importante decat deadline-urile, rapoartele, impozitele? si sa-ti traiesti viata dupa coordonate alese de tine? no-no. capul la cutie, amice. vezi ca mai ai de trimis niste mailuri si de platit cateva facturi. ca asa e cu banii, nu ti se dau, ci ti se iau. descurca-te cu dragostea cum poti. in alea 2 ore libere care iti mai raman ori in viata de apoi. aici si acum avem alte treburi.

Tea for Two Lovers
(sursa foto)

24 thoughts on “burse pentru iubire

  1. da, nu m-am gandit la criteriile de eligibilitate.
    si un spor pentru Cea mai Chinuitoare ar fi bun, la o adica. in baza vanatailor lasate de la oaia cu sarmale aruncata in cap de jumatatea exasperata. or smth.

  2. pt mine (drumrolls please, urmeaza maxima nemuritoare!), dragostea este opusul libertatii – desi poate, uneori, furniza fericire

    doar k pt mine fericirea suprema e libertatea 😉

  3. @alex m.: LOL “oaia” am zis? hm, de incercat la craciunul viitor
    @Alexandru: ..ca sa nu dezamagim publicul..
    @Andrei I: caietelu cu poezii pt iubita, respectiv nota de plata din mall unde am fost la shopping sa ma fac frumoasa pt. iubitu’.. merge?:D
    @als: domne da’ nu e posibil sa te loveasca in asa hal amorul incat sa nu-ti mai doresti libertatea aia? sau e doar a momentary lapse of reason pe care ar fi preferabil s-o evitam?:)

  4. @bola : poezii da, mall nu * ala nu presupune dragoste pentru altcineva, ci proprie – si nu stiu daca nu ar trebui un alt post in care sa ceri statului sa te plateasca ca te iubesti

  5. “Don’t knock masturbation – it’s sex with someone I love” , ca sa fim mai exacti;)

  6. Eu as milita pentru introducerea unei asigurari de indragostire. Cum majoritatea oamenilor sint apatici, nefericiti, injumatatiti, nu e nici un pericol pentru asiguratori sa dea faliment.

    Esti indragostit si uiti sa trimiti contractul de xspe milioane… nici o problema, ai asigurare. Esti indragostit de cine nu trebuie si te da tata afara din casa…. nici o problema, ai asigurare si plateste ea cazarea. Si asa mai departe.

    Adica eu inteleg ca tu vrei “sa-ti poti trai indragostirile atunci cand trebuie, asa cum trebuie si atat cat trebuie.” Da’ la metodologia de implementare nu te’ai gindit. Iata ca am oferit’o eu.

  7. Hai mai als, e una din prostiile alea mishto din viata noastra. Probabil ca ne aduce 99.5% din toate bataile de cap da’ ne si formateaza viata intr’un mod incontestabil frumos (ma rog, de fapt nu stiu daca e atit de incontestabil, asa o vaz eu)

  8. Apoi… scuze de revenire… gindeste’te tu numai la mare parte din literatura universala, cum este ea produsul prostiei asteia. Ca sa nu mai vorbim despre muzica, film, dans.

    Pina si tu trebuie sa recunosti ca, cu toate inconvenientele ei, prostia asta are niste consecinte laudabile (printre alte consecinte execrabile :))

  9. prefer sa ma pun la adapost si s-o ‘extrag’ exclusiv din acele ‘opere nemuritoare’ etc

    imi place sa traiesc prudent 😉
    numai ideea de a pierde controlul si deja ma scoate din sarite!

  10. pai nu mai departe de acum citeva saptamini spuneai ca iti place sa traiesti periculos, sa te schimbi in permanenta, sa incerci lucruri noi. Acum traiesti prudent?

    N’o sa fac apologia iubirii acum, au facut’o altii mai bine ca mine 😀

    Cit despre obsesia controlului… era un rus, parca Bakunin, daca nu ma insel, un anarhist, care avea o teorie interesanta despre control. Ea spunea ca un sistem inchis, controlat, isi contine propria moarte, ca merge inevitabil spre implozie.

    Probabil nu a avut la dispozitie teoriile moderne din astrofizica, ar fi spus, daca le’ar fi avut, ca duce fie la implozie, fie la explozie, functie de dimensiunea si caracteristicile sistemului (pitica alba vs gigantica rosie).

  11. acu doar n-o sa iei de bune toate prostiile pe care le scriu pe bloguri! 🙂
    (la alea de acum ‘citeva saptamini’ ma refer…)

    ps toate teoriile astea ma plictisesc teribil: intotdeauna iese una noua care le infirma pe cele de dinainte

  12. Teoretic, ai dreptate. Practic, inca mai sint unele care nu au fost infirmate, chiar daca exista unii care se straduiesc. 🙂

    In privinta ta inca mai am nevoie sa’mi ajustez metodele de interpretare. Asta nu inseamna decit ca iti iese faza cu schimbarea in permanenta.

    Ma cam bulversezi, io’s mai conventional si traiesc cu convingerea ca toti sint ca mine. Iar tu vii si spulberi linistea.

  13. ALS, e destul de facil. Oamenii fac usor spume, mai ales in Romania. Toti se cred buricul pamintului, toti cred ca lumea se invirte in jurul lor, in ritmul lor, dupa regulile lor. Ce e trist, si oamenii inteligenti fac asta. Si daca nu se enerveaza, o dau in bascalie, lucru cu nimic mai bun decit isteria.

    Apropos de asta, am citit pe nerasuflate discutia de la CPB despre denuntul lui Kundera. Mi’ar placea sa vad mai des asa conversatie (preferabil nu pe teme similare). Si mi’a parut rau ca nu am ajuns pe acolo mai devreme, ma mincau destele sa mai adaug cite ceva care mi se parea semnificativ. Eu unul, inecat intr’un cotidian simplist si imbecilizant (mai ales datorita meseriei nu foarte darnice la capitolul spiritual), tinjesc dupa ceva conversatie cu semnificatie. Da’ se pare ca e pasare rara prin blogosfera. Asa ca anunta’ma si pe mine, daca iti aduci aminte, cind o mai puneti de un asa dialog. 🙂

  14. nu prea curind, te asigur, k uite – e vara!

    ps eu m-am plictisit de lucrurile ‘cu Semnifichatie’, temele mahjore, discutiile grahve si, in general, culthura cu majuscula… cred, dimpotriva, ca totul trebuie aruncat in aer in stil dada ;P

Leave a Reply

