muzici si faze

zilele trecute gasesc in inbox-ul de pe Last.fm urmatorul mesaj, din partea unui utilizator de 20 de ani : “pff daca u chiar ai 31 de ani.. si asculti genu asta de muzica.. e super tare.. am regasit o gramada de melodii mishto in charturile tale…. f tare!!!;)
prima reactie a fost sa ma deprim – omg, am schimbat locurile, era o vreme in care ma miram si eu la fel, uau, cutare tanti/nene nu asculta doar muzica populara si Angela Similea, mai scapa la un Betles ori Led Zeppelin.
a doua reactie a fost sa ma bucur – nu m-am zaharisit inca, happy happy joy joy.

am facut pasul strengarului prin muzica, am facut pasiuni (more or less trecatoare) pentru vechituri sau noutati, am fost (si am ramas) uncool in gusturi, dar m-am inteleptit suficient cat sa nu-mi mai pese.

  • prin 1984-85 dezvoltasem o obsesie cu “I just called to say i love you” a lui Stevie Wonder – dar asta e foarte scuzabil, impartasem obsesia planetei
  • ABBA a fost (si a ramas) o prezenta constanta, cu “The day before you came” si alte lucruri inghesuite pe benzile de magnetofon tocite de atata ras-folosinta
  • la fel si Beatles, de la care aveam un disc dublu, cu coperta lipita cu scotch
  • si Middle of the Road – discul cu coperta rupta si zgarieturi care il faceau mereu sa sara la “Love sweet love”
  • dupa aia a fost o vreme cand programul de fiecare weekend includea o ora de zgait la video la o caseta (aceeasi) cu clipuri de pe la nemti or smth, de unde au inceput sa-mi placa Madonna, Whitney Houston, George Michael, UB40 sau Duran Duran; mai erau acolo Grace Jones, Les Rita Mitsouko, Kim Wilde, Genesis, Rick Astley, Bobby McFerrin, Johnny Hates Jazz, Samantha Fox (pfiu, anyone rememberz her?) ori Terence Trent d’Arby; iarasi normale, de-ale vremii, sa zicem
  • prin liceu am intrat in faza acuta Queen / Freddie Mercury – momente din alea penibile cu pus casetofonul pe geam, sa sufere si vecinii cu mine la “Show must go on” ori “Innuendo”
  • cu un documentar intr-o seara pe Arte am descoperit-o pe Dalida si am ramas cu ea multa vreme (nici n-as vrea sa plece)
  • o caseta cu oldiez pe care erau Cohen si Nazareth, Doors si Janis, Peter Sarstedt si The Kinks, Dylan si Stones
  • apoi m-am afundat in muzici din ce in ce mai vechi, de la Joe Dassin inapoi spre Riccardo del Turco, Mina, Rita Pavone, Celentano, Little Tony, Claude Francois, Barbara, Adamo, Brel, Piaf; trebuie ca am fost o adolescenta foarte uncool – colegii mi-erau rockeri, raperi, depechari, eu ma complaceam intr-o melancolie dulceaga asezonata cu self-pity (pana l-am enervat si pe taica-miu, de m-a intrebat ce ascult asa muzici suferinde)
  • in facultate am continuat sa fiu lame si am ascultat radio Romantic, pe urma varii muzici aiurea la internet cafe-ul pe care il frecventam cu sfintenie (in biblioteca GDS) si ce se mai nimerea prin Club A (tin minte ce duda m-am simtit cand am auzit prima oara “Nu am chef azi” si toata lumea stia cine e Tudor Chirila in afara de mine)
  • tarziu, dupa 20 de ani, gustat mai pe indelete Cream si Iggy Pop, Dead can Dance sau Tracy Chapman, Jan Garbarek sau Billie Holiday
  • revelatii tardive cu Lhasa, Yann Tiersen, Gotan Project si Cesaria Evora
  • nu mai am energia obsesiilor muzicale, asa ca nowadays ascult deopotriva White Lies ori Parov Stelar, Patricia Kaas ori Goldfrapp, Stan Getz ori La Roux, Faithless ori Maria Callas

morala? nu stiu. forget what’s fashionable or not. just listen what u feel like. who carez, anyway?

10 thoughts on “muzici si faze

  1. tu făceai o pasiune pentru i just called to say i love you când eu de-abia mă năşteam 🙂
    în rest, sunt total de-acord, şi eu ascult la roux şi dup-aia schimb repede pe philip glass şi dup-aia pe the dodos şi dup-aia pe steve reich şi tot aşa 🙂

  2. imi placea si mie sa pun casetoful in geam. si se strangeau copiii de la bloc si-mi strigau “mai tare”
    cand aveam vreo zece ani puneam si pick-up-ul pe balcon, dar la angela similea&marius teicu nu reactiona nimeni

  3. i feel SO uncool: n-am auzit de jumate din cintaretii aia de i-ai scris mai sus!! 🙂

    ps eu ascult decit wagner

  4. hahaha, you very cool. eu nu stiu in ce perioada am trecut de la Michael Jackson la Nirvana, Doors si Deep Purple, dupa care am ajuns foarte brusc la Kid Koala si DJ Krush, ceea ce n-am inteles nimic. prin urmare, acum am in playlist ceva care de eterogen ce este nu mai pot sa ma pozitionez in nici un fan club.
    acum cateva saptamani ascultam in masina la Matei, in drum spre mare, un mp3 cu muzica de tot felul pe care il trasese el de la un domn, nestiind ce contine, si la un moment dat a inceput “Tu” a alora de la Conexiuni. le-am cantat cuvant cu cuvant prietenilor mei si ei m-au privit ca pe some strange being. o recomand, you shall laugh.

  5. @luiza: de-acu’ incolo sa-mi zici “sarumana”!!
    @raul: eu as fi reactionat la angela similea cu niste cartofi bine plasati 😀
    @als: vagner givz mi headaches
    @Lorena Lupu: “Love Hurts”, “Love leads to madness”, ce baieti chinuiti din dragoste 🙂
    @WE: LOL zi tu acuma, cine era mai plina de..calitati, Samantha Fox ori Sabrina?

  6. eu o prefer(am) pe sabrina, clar!
    ailalta nu a inventat siliconu or smth? k asa parea…

    @ bola: wagner ist zo shoen, wirklich, du must lisn mor ofan & hil teic za hedeic uiz za hend 🙂

  7. N-am varsta ta ( prin 84-85 de-abia puteam pronunta “mama” si “jos ceausescu”), dar prin 90 si ceva ma uitam la o caseta video cu tot felul de clipuri, printre care si Samantha Fox – Touch Me. Chiar ca nu ai cum sa uiti… E ca si cum ai uita Haddaway – What is love

Leave a Reply

