bratara de (h)aur

ceva deprimant, de sfarsit de saptamana:

Pentru aproape trei sferturi dintre romani (72%), implinirea prin munca este o valoare personala importanta, procent mult mai ridicat decat in lume (59%)” (de aici)

de unde oare obsesia asta a validarii personale prin munca? nu vreau sa fiu ipocrita, am trait-o si eu, cu atat mai penibil cu cat munca de la vremea aia nu-mi placea de nicio culoare, dar ma incrancenam asa intr-o fixatie a lucrului facut la timp, cat mai bine posibil, visam sedinte si mailuri nerezolvate, uram fiecare dimineata cand ma inghesuiam in metrou si mergeam ca la taiere spre birou, si totusi puneam munca pe primul loc, ma gandeam la munca, vorbeam despre asta cu prietenii, tot restul putea sa astepte pentru ca eu aveam de explicat tampenii prin telefon unei chinezoiace corporatiste.. wtf!

din aceeasi sursa: “Aproape jumatate dintre romani (47%) considera ca achizitia celor mai noi produse si dispozitive electronice pentru locuinta contribuie la o viata frumoasa si la succesul personal

o, da. o viata frumoasa cu o plasma cat peretele. cu home cinema si storcator de fructe care te scarpina si pe spinare. succesuri personale asigurate, ce mai.

27% din consumatorii romani apreciaza ca o marca a succesului personal este o masina de lux sau achizitia unei a doua masini

eu am ajuns sa vad masina ca pe o pacoste (ti-o ridica firmele capusa ale primariei, n-ai unde sa parchezi, iti omori nervii in trafic etc), drept pen’ care o las sa zaca in fata blocului cu saptamanile pana ma mai apuca mersul la mare.. da’ mai nou si la mare ma duc cu autobuzul, macar stau linistita ascult o muzica citesc o carte, nu ma izbesc de toti frustratii care imi dau flashuri pe autostrada (da, boule, am matiz, nu pot sa zbor cu el, vezi ca incerc din rasputeri sa depasesc o caruta, nu ma stresa!)

vorba cuiva, “for me at least, happiness arose out of all I didn’t want or need, not all I did” (cititi mai multe despre “The Joy of less” aici – multumesc pentru link, Dan:) )

8 thoughts on “bratara de (h)aur

  1. ah, ce-am facut, ce-am facut, am renuntat la masina cu totul, am vindut-o, vai mie, tocmai acum, cind ierea cul!
    si nici plasma nu po’ sa-mi iau, ca n-ar mai avea unde se hodini mitzele.

    ‘civilizatia e multiplicarea nelimitata a nevoilor inutile’

  2. Probabil ca dupa chestia cu implinirea personala prin meserie mai vedea o intrebare despre cit de des crede lumea ca se intimpla asa ceva.

  3. Cred ca formularea “implinirea personala prin munca” poate fi tradusa la romanii chestionati prin: “Este important sa ai un salariu rezonabil?” Si astfel se justifica cei 72 la suta 🙂
    Sau :”ti-ar placea sa fii sef/a?”
    Fiindca altfel nu vad de ce majoritatea ar tinde spre asa ceva; la noi nu se munceste pe branci.

  4. @BolaDeNieve: F. interesant sondaj.

    Procentul ala cu implinirea prin munca mi se pare si mie aberant de mare, cred ca e ceva mai mult declarativ : ).

    Procentele celelalte cred ca sint adevarate, aud tot felul de povesti ingrozitoare, mai ales dinalea cu masini. Si tin sa precizez ca imi iubesc tara, asa cum e ea, si ca nu-mi place s-o vorbesc de rau : )

    Noroc ca am ajuns printre astia din Quebec cind depasisera deja faza consumista si intrasera in aia de ‘simplicité volontaire’ : )

  5. ce sa mai consume, saracii, k ii consuma vremea aia ingrozitoare de tot: acolo e consumism meteo 🙂
    am un prieten care a fugit din canada mincind pamintul = n-a putut sa se adapteze… si e doctor!

Leave a Reply

