iarba la romani

nu, nu aia de fumat, care personal nu ma pasioneaza.

aia din parcuri.

pe care nu avem voie s-o calcam in picioare, ceea ce ne indigneaza ingrozitor. ca uite ce frumos e la altii (Paris, Londra, Amsterdam etc) unde stau oamenii relaxati in parc, cu picioarele respirand in iarba, si la noi e pe post de bibelou pretios si huo al dracu’ primar care nu ne lasa sa fim si noi civilizati.

asa am gandit si eu, intr-un prim impuls naiv. pe urma mi-am amintit ca traim, totusi, in Romanica. unde cetateanul arunca gunoiul pe geam, ca e dificil sa se deplaseze la ghena. vecinii din Constanta primeau vara sezonisti, drept urmare in fiecare noapte gradina din spatele blocului se imbogatea cu varii artefacte, de la banalele pungi de plastic (chipsuri, biscuiti, pufuleti) si sticle asijderea, pana la articole mai exotice precum prosoape murdare, tampoane sau chiloti.

o vreme am crezut ca e un obicei de provincie, pana ce am constatat ca si in Capitala se practica aruncatul cu resturi de mancare / hartii / gunoaie, indiferent ca stai in Pantelimon sau la Romana. probabil romanul isi marcheaza teritoriul in felul asta, ca e mai dificil sa faca pipi din balcon.

sa mai pomenesc de privirile sfidatoare ori condescendente pe care le primesc atunci cand culeg de pe jos vreo punga aruncata nonsalant de unii, chiar langa cosul de gunoi? de muntii de mizerie care raman in urma petrecerilor “campenesti” cu mici si bere? de porcariile care plutesc pe apa langa plajele noastre de fitze?

in principiu romanul se caca si pleaca (pardon my french). si cred ca asta ar face si in parc, daca i s-ar da voie. ah, putem sa stam pe iarba, eventual pe langa flori? ce bine: spargem samanta la aer curat si o lasam in urma, ca doar e biodegradabila. bem sucul in mijlocul naturii si aruncam sticla mai incolo, ca de asta are angajati primaria, sa curete dupa noi. ne suflam mucii in batista (cazul optimist) si o lasam in boscheti, ca n-are loc in buzunare de atatea telefoane mobile. ne plac si noua florile, ia sa rupem cateva pentru acasa, ca ar da bine in vaza de pe televizor.

si pana la urma cutia de bere se asorteaza cu iarba, caserola de mici sta bine printre rahatii de caine raspanditi generos, hai sa ascultam o manea la celular si sa ne simtem bine, sa se oftice europeanu’ ca el nu stie ce e distractia adevarata.

am citit de curand o chestie interesanta (Aviv Ben Zeev – “Ghidul xenofobului – Israelienii”), nu stiu daca asa s-o intampla in Israel, dar eu visez sa se implementeze si la noi:

Actualmente orice israelian poate deveni, daca doreste, mandatar de curatenie in numele primariei si, potrivit legii, are dreptul de a amenda orice persoana pe care o vede aruncand gunoaie in interiorul asezarii.”

da, visez sa dau amenzi (how sad is that?) ca sa nu mai avem parte de asa ceva:

g1

(sursa foto)

9 thoughts on “iarba la romani

  1. Inca o data , pentru ultima oara : In Spania, in Mallorca, de la ora 20 la 3-4 dim noaptea dragutii de germani( si nu numai) faceau mai ceva ca in imaginea ta.
    Si stii ceva ?Dim. la 6 era curat peste tot – pentru ca la ora 5 intrau gunoierii la munca …

  2. Deoarece politistii comunitari nu-si fac datoria (i.e sa amendeze pe cei care fac mizerie), inchidem parcurile? E o eroare de logica in rationamentul asta.

  3. si eu am tendinta de-a-ti da dreptate, Bola, da’ stii ce amenzi sint pe-afara pentru chestii de-astea? si cum se infiinteaza cite un politist linga tine urjent in a doua secunda de dupa ce-ai facut mizerie? si stii ce imputiti sint occidentalii cind nu-i nimeni sa-i amendeze? neinchipuit de imputiti! mi-e teama ca astia ca noi care nu arunca mizerie decit unde-i e locul sint mai putini decit ai/am crede si ca, la cit sintem de putini global, putem spune ca sintem raspinditi uniform. pentru ceilalti difera doar menghina. a noastra, ca de obicei, e stricata.

  4. @andrei, v : nu stiu cat de imputiti sunt occidentalii in lipsa amenzilor, cei pe care i-am vazut in exercitiul functiunii recreative erau toti ok, probabil amenzile usturatoare chiar
    functionau
    @f: atunci sa inchidem politistii 🙂

  5. Hm, nu ca m-as da in vint dupa occidentalii astia pe care ii vad eu de obicei, dar…

    Nu, aici o sa spun cu totul altceva: Fiecare personaj in parte este curat, disciplinat, cu simt de raspundere, binecrescut, intr-un cuvint adorabil, iar masa (maaaaaassssaaaa!) e imputita, nesimtita, lipsita de orice ureche muzicala si decenta etc. Cu cit masa e mai mare si mai densa, cu atit e mai. Iar noi obisnuim sa confundam destul de des masa cu suma indivizilor si sa ne enervam degeaba.

    Eeeeeeh?

    De altfel eu ma dau in vint dupa artefacte.

  6. La noi masa e coruptă şi majoritară, iar individualităţile puţine şi … corupte şi ele.

    În “Ţara jucăriilor” occidentală a lui Pinocchio e invers. Există o sumă a indivizilor, care e majoritară, şi nişte gloate nespălate minoritare, care vin tot din Românica…

  7. ei, lasati, ca am un exemplu de imputiti pe care i-am vazut cu ochii mei si erau engleji jet-bejet de la ma-sa si de la ta-su, blonzi si rozalii. din cind in cind si australieni, americani si irlandezi, tot de la ma-sele si de la ta-sii si egal de imputiti. poti sa-ti imaginezi o balta de coca-cola veche de-aseara pe masa camerei tale din ‘hostel’, in care toata satra isi stinge tigarile, daca reuseste sa ajunga la masa printre fagasele de gunoaie de pe jos?

  8. sa stii ca duminica in tineretului – unde era puhoi de lume de toate felurile si varstele, pe iarba, pe alei si prin copaci, peste tot – nu am vazut gunoaie

Leave a Reply

