diversity reading

de la domnu’ Pinocchio vine o leapsa cu scriitori de nisa. sau “marginalizati”. sau exotici. sau nu stiu exact:)

carevasazica asa:

1. Name the last book by a female author that you’ve read.

M.J. Hyland – “Carry me down” / “Declinul” – a fost o surpriza sa aflu ca autorul e de sex feminin, scriitura nu-mi dadea deloc de banuit. Placut mult.

2. Name the last book by an African or African-American author that you’ve read.

J. M. Coetzee – “Dezonoare” (e african dar alb, na)

3. Name one from a Latino/a author.

Laura Esquivel – “Ca apa pentru ciocolata”

4. How about one from an Asian country or Asian-American?

Kazuo Ishiguro – “Never let me go”. Si Rushdie cu “Shalimar clownul”

5. What about a GLBT writer?

Oscar Wilde, Michael Cunningham, Truman Capote, Sarah Waters si Jeanette Winterson. Parca si Roland Barthes era gay? dunno..

6. Why not name an Israeli/Arab/Turk/Persian writer, if you’re feeling lucky?

Aviv Ben Zeev, cu o chestie really funny (Ghidul xenofobului – israelienii)

7. Any other “marginalized” authors you’ve read lately?

ce inseamna “marginalizat”? a black gay writer living in Iran? un scriitor cu tiraj zero?

ma duce gandul la o carte scrisa de o doamna din Constanta, pe numele dumisale Stoeana Marin, care a publicat sub pseudonumul “Niram Anaeots” (oh, dear) o mega chiftea stupid-siropoasa numita “Floare de crin” (ceva cu una care era amorezata de Roger Moore.. sau de un look-alike, nu mai tin minte, a primit mama cartea cado cu autograful autoarei, avea si o poza pe coperta, cu parul sarmalutze, nebunie nu gluma) – pt masochisti: se gaseste la BCU (Editura ADCO, 2002 TITL.VOL.: Floare de crin Floare de crin Roger Moore , COTA: II312291) 😀

daca au chef, sa pofteasca Raul, Alexandru si Ramona sa-si etaleze lecturile kinky, poate au niste marginalizati mai misto 🙂 plus zum, la schimb cu un cataif

si oricine mai doreste, desigur!

14 thoughts on “diversity reading

  1. Uf, în grea încurcătură m-ai pus, nu ştiu cum o s-o scot la capăt – nu citesc decît bărbaţi albi, heterosexuali şi morţi 🙂

  2. pai cum functioneaza schimbul asta, imi dai tu mie un cataif daca raspund la leapsa? sau iti dau eu tie pt. ca mi-ai dat leapsa? ca in al doilea caz… nu stiu cine primeste cataiful ala. nu de alta da’ am si eu cam aceeasi problema cu alexandru 🙂
    incerc sa raspund saptamana asta chiar daca-i tare greu.

  3. @Alexandru – “morti” o fi o categorie aparte de marginalizati? adicatelea i-a batut soarta cel mai rau, na
    @zum: nu e deadline la leapsa. si nici obligatie;) doar la cataif! era prajitura mea favorita in copilarie – pana a disparut frisca de pe piata si nu mai gaseam decat eternele amandine (me inghite in sec)

  4. @BolaDeNieve: Cred că aşa ziceau ăia care voiau să schimbe canonul în litere, nu-s sigur – că prea îi privilegiem pe bărbaţii albi, heterosexuali şi morţi. Din acest pdv, ăia vii erau marginalizaţii : ) Alături de, printre alţii, scriitorii dobrogeni, fiind ei regionali : )

  5. eu cand am citit de autori marginalizati mi-a venit imediat in minte “poet roman. viu” 🙂 (sper sa nu se supere poetii, ca doar nu e vina lor ca-i asa)

  6. Scriitorul cu tiraj zero — excelenta idee! Citi n-am citit din astia… 🙂 (De multe ori cu parerea de rau ca n-au fost publicati…)

  7. wow, complicata situatie! deci tre’ sa scriu despre obscuritati, gen. gata, scriu cum ajung acasa, pen’ ca asta cere multa concentrare si aicea la birou ma simt pierduta. in primul moment am crezut ca nu voi avea ce raspunde la nici una dintre categorii, dar acuma cred ca mi-au venit niste idei…

  8. intrebarile astea ref. la diversitate sunt atat de liberalo-inchistate incat imi dau simultan senzatia de extremism si conservatorism (!)
    toti scriitorii sunt marginalizati pana la urma, cu atat mai mult cu cat ii impartim in categorii. rezulta o diversitate de plastic, divizata matematic.
    o sa raspund si eu, de fun, desi trebuie sa ma concentrez pt ca am uitat, de ex, ca doris lessing e femeie si lesbiana 🙂

  9. @morf: u’ve got an obsession. ce legatura are als?
    @raul: na, ca si eu am uitat de ea:)

  10. Eu in ultima vreme n-am citit decat “Canonul occidental” de Harold Bloom. Si se intreba el acolo cine vrea sa distruga canonul din cauza ca nu poate sa intre in el. Iar raspunsul sunt intrebarile de la 1) la 7) Asa ca ma intreb si eu cu invidie: ca va garanteaza voua ca o sa traiti 150 de ani de aveti timp sa cititi atatia “marginalizati”?

  11. nu stiu cine e acest ‘morf’, presupun k unul din multele avataruri (amorfe) ale unor stalker-i ai mei, whatever; vroiam sa spun decit k NU ma recunosc in imaginea d ‘cititor de literatura marginala’… ba kiar dimpotriva! 😉
    (dintre scriitorii enumerati de bola, n-am citit decit vreo 3 – ishiguro, wilde & capote…)

  12. Pingback: “Cum să devenim nomadul, imigrantul şi ţiganul propriilor noastre limbi” - Caligraf

  13. Bola, sper ca nu te-ai suparat ca n-am raspuns direct la intrebari. Pur si simplu mi s-a parut mai interesant ce spune B. Ghiu despre scriitorii-marginali decit ce as fi raspuns eu : )

Leave a Reply

