Gogu si Petca

ar fi un titlu cam bizar de film; si lipsit de componenta biblica (desi i-as putea dezgropa pe Sf. Gheorghe si Sf. Petru de pe undeva din negura onomasticii, da’ nu am chef)

dar asta ar fi fost echivalentul meu la “Constantin si Elena” al lui Andrei Dascalescu. filmul lui cu bunici.

o fi doldora de simboluri, sa le analizeze cine-o vrea. pentru mine a fost un remember izbitor si mai emotionant decat m-as fi asteptat.

pentru ca si bunica-mea are capoate inflorate (si i-am adus si eu unul din Grecia, mi s-a parut cel mai simpatic cadou, mai ales vazand babutele de acolo, atat de asemanatoare cu cele de aici)

si ea se bucura la sucuri capitaliste, da’ in ultima vreme mai mult la Cola light, din cauza de diabet

si ea il cicalea benign pe bunica-miu, cu amaraciunile decantate a cinci decenii de casnicie nu tocmai roza, cu o diferenta de varsta de 12 ani care se simtea scrasnind din cand in cand

in schimb bunica-mea nu se uita la telenovele, doar la soap-operas (n-as putea sa spun de ce, dar se pasioneaza de “Sunset Beach” si alte asemenea)

iar bunica-miu nici vorba sa cante in biserica; la un pahar de vin, mai degraba, cand mai arunca ocheade pofticioase catre decolteele abundente ale vecinelor.

pacat ca Andrei nu gaseste distribuitori pentru filmul asta. in schimb Sergiu Nicolaescu lanseaza curand inca o chiftea (cu el in rolul principal, desigur).

3 thoughts on “Gogu si Petca

  1. ce frumos… frumos si filmu, si ce ai scris tu aicea

    stii probabil k suprabarbatu a coordonat un volum dspr bunici, care a aparut la humanitas (il avea si andrei d. la lansarea filmului); ma gindeam ce frumos ar fi sa se faca si un film-omnibus cu scurte documentare dspr bunici

    aia care mai sint in viata anyway
    ps bunica mea a avut 3 soti, nici nu mai stiu care era bunicu 🙂

  2. hihihi! si la mine la fel, desi bunicamea nu poarta capoate.In schimb port eu =)) (da, io ma cred baba) si rar Cola, ca e cu inima..in schimb bunica-miu e turc adevarat, d-ala de bea ceai all day…f misto pare filmul.

  3. Tocmai îţi citisem cronica de dincolo şi mă gîndeam cît o să am de aşteptat pînă o să-l văd, că aici nu prea vin filme româneşti de văzut (la ultimul minifestival au adus nunta muta sau cum se cheama…). Acuma, dupa ce-am citit şi ce-ai scris aici, mă gîndesc şi mai mult, între altele pentru că, din românia, de ionica şi de sandu şi de împunsăturile lor ritualice mi-e cel mai dor : ))

Leave a Reply

