turism geto-dacic in peninsula

se mira cineva aici ca am avut curaj sa merg in Italia in perioada asta.. sa-i zicem tulbure.

e adevarat, am plecat cu o strangere de inima. nu e cazul.

nimeni nu te opreste pe strada sa te intrebe daca esti roman sau altceva. e o intreaga psihoza intretinuta de presa de la noi – in orasele turistice, in puhoiul de pe ulitza, nu-i pasa nimanui ce neam esti atat timp cat scoti banul si consumi. si iti vezi de treaba ta de turist civilizat.

desigur, daca esti un ghiolban slinos si grobian, care urli printre rafturile din Carrefour “Vasileeee, unde esti, baaaa” (cum am vazut deunazi in Baneasa), o sa fii tratat ca atare. poate cineva se va milostivi si te va pocni cu o punga de mazare congelata. sau cu o coada de peste-spada. ti-o meriti.

pe zidurile venetiene erau lipite afise (imi pare rau ca nu le-am pozat si pe alea) cu “La Violenza contro le Donne non dipende dal Passaporto, la fanno gli Uomini!” – e o intreaga campanie acolo pe tema asta, in toata tara, si mi-a placut unghiul de abordare a problemei. care la noi lipseste cu desavarsire.
aici titlurile suna like “Italienii au vrut să linşeze un român care încerca să fure o maşină” – sa linseze UN INFRACTOR, pardon, nu un roman care trecea si el pe acolo, saracutzul.

4 thoughts on “turism geto-dacic in peninsula

  1. Stii, nu mi se pare bun semnul egalitatii intre viata si masina.
    Nu contest insa ca Vestul salbatic traieste in fiecare din noi – si mai ales intr-o multime…

  2. andrei, nu spuneam ca e in regula ce au facut italienii, ci ma legam de titlul respectiv. “italienii au vrut sa linseze un infractor” mi se pare mai corect.
    daca citesti articolul o sa vezi ca individul l-a atacat si pe proprietarul masinii, pe mama si pe sora acestuia si pe carabinieri.
    putea sa fie patagonez, kirghiz sau uzbek, cred ca multimea s-ar fi infuriat oricum..nu s-au inflamat pentru ca era roman, ci pentru ca era un hot violent

Leave a Reply

