chivu, suprabarbatul

cum luciat nu mai e telespectatoare terorista pentru noi ma vad nevoita sa-mi strig singura stupoarea /nemultumirea / nervii

pentru ca in editia din 3 noiembrie, in care invitatii au fost Aurora Liiceanu, Crina Matei si Alex Leo Serban, gazda m-a (ne-a) zgariat la timpan insistand sa vorbeasca despre “Alfred Iarri”, pronuntand frantuzit excesiv acolo unde nu era cazul, si nu o data, ci in mod repetat. facandu-ma sa ma indoiesc pentru o secunda de memoria varstelor fragede, cand matusi-mea fuma boem si imi povestea de suprarealism, de “regele Ubu care invarte-n cur surubu'”, cand radeam a uimire si insistam sa mi se spuna ce e aia spuma zilelor

pana cand doamna Liiceanu a pronuntat “Jarry” in barba, pentru a ne clati auzul si a restabili echilibrul universal zdruncinat de Marius Chivu.

inregistrarea o gasiti aici, daca doriti sa ma verificati.. oricum, recomandat din suflet, “Suprabarbatul” (pentru dudui trendy: nu, nu e o carte despre Bucurenci)

31 thoughts on “chivu, suprabarbatul

  1. ba da, ba da, o sa mai fiu telespectatoare terorista, da’ miine. ca nu fac fata in fiecare saptamina
    si eu m-am mirat de iari, nush ce-o fi fost in capu lui. oricum creca era stresat sa nu pronunte gresit, ca a mai zis de citeva ori ca o sa se fereasca sa pronunte numele de autori de care nu e sigur – si poate de-aia i-a iesit porumbelu

  2. ii poate spune cineva individului spontaneu de mai sus ca ‘filmele la care el a fost scenarist’ este absolut si 100% romaneste corect si gramatical?
    mersi
    ps ‘markesh’ este felul meu idiosincratic de a-mi ‘marca’ inaderenta la litratura lui ga.ga. marquez; prietenii stiu de mult & de ce πŸ˜‰

  3. revenind on-topic – nu stiu daca chiar merita sa faci o postare doar pt a semnala o scapare, ORICUI i se poate intimpla!
    apoi, stiu f bine, chivu a pronuntat O SINGURA DATA ‘iari’ (i-am spus imediat dupa ce am iesit din emisiune), nu de 2 ori – dar, mai ales, chiar nu inteleg unde ai auzit tu, bola draga, ‘pronuntarea frantuzita’? la chivu?! pai, tocmai, ca el NU vorbeste frantuzeste – de aici ‘iari’ etc.
    dspr ce vorbim aici, totusi?

  4. @luciat: asteptam, atunci:)
    @leo: a spus de doua ori, am ascultat ieri again, tocmai ca sa nu ma insel, vrei sa-ti indic minutul si secunda? daca ai de prezentat carti in direct la o emisiune de cultura standardul e ceva mai inalt decat daca ai face-o la taraba la piata Matache. te documentezi inainte, si incerci sa pronunti corect fie un nume de francez, fie de mozambican, fie de japonez.
    pronuntarea a fost frantuzita dupa ureche. nu frantuzeasca. enfin.

  5. hm… nu te contrazic, o fi fost de 2 ori, ce sa-ti spun? stii ca am avut un prim impuls sa-i zic atunci pe loc si sa reluam, dar…

    of, greu sa te mai multumeasca lumea!
    de ce nu zici si tu numai de bine dspr aceasta emisiune – asa, ca terorista??
    sau macar SI CEVA de bine…

    ps dspr MINE, de ex., n-ai zis/scris niciodata nimic de bine… am ramas idiotul ala care s-a legat de clitorisul lui jodie foster πŸ˜‰ (nu ca mi-ar parea rau ca am zis/scris, mind u!)

  6. aleshe, pentru cultura ta generala, in Columbia se vorbeste spaniola. de ce nu-i zici merkesh, e si mai laturalnic.

    faci pa fratuzitu’, dar gandesti turceste. deci da, ‘cronica unei morti anuntate’ e cartea la care a fost scriitor Marquez, raducioiule

  7. lol Leo..la multi ani pentru Jodie si clitorisul ei, la 46 de ani, apropos
    pai mi-e greu sa scriu ds lucrurile care imi plac. de la filme si carti pana la muzici si oameni. dar pentru tine o sa fac efortul asta. numa’ sa nu zica lumea ca suntem vorbiti shhhh…

  8. ar putea cineva sa-i spuna energumenului de mai sus ca ma cac pe parerea lui dspr mine, dspr lume & viata si dspr in general?
    thx

  9. @mulli, daca ai rafuieli cu als iti propun sa le rezolvi ailleurs. altminteri cred ca se poate spune ca X a fost director de imagine la 5 filme si scenarist la 4. si daca omul alege sa pronunte “markesh” ori “chira knightley” pentru a-si rezuma adanca pretuire pentru persoana in cauza, e problema lui.

  10. bol, io cred ca nu se poate spune asa; si problema mea e sa arat urechismele acestor kulturnici. imi este ingaduit sa am alte pareri & sa le exprim? daca nu, da-mi ban-ul si gata: e simplu si eficient.

  11. pai da, am vazut ce ‘pareri’ are susnumitul deja de pe blogul lui cp-b: ca 2+2 nu = 4, ca nu exista culori si ca ‘l’origine du monde’ e ‘pictura de gang’…
    aferim! uite cine da lectii de cultura πŸ™‚
    indiferent ce se discuta, baga ‘japonezisme’; iar daca-l scoti din ‘japonezisme’, e jale frate!

    ce nu intelege toleratul e ca multi dintre cei care-i tolereaza bazaconiile & enormitatile nu-l baneaza & nu-l ‘puncteaza’ (as in: a pune la punct) pt ca le e jena de jena lui…
    si cumva teama de gura lui bogata & spurcata πŸ˜‰

  12. parca a mai fost un nume pe care s’a ferit sa’l pronunte, can’t remember daca era olandez sau ceva nordic..de unde atata ferire? i mean, posa dai un google ceva before, gasesti si transcrierea fonetica pe wiki, ce naiba :/

  13. domne, chestia cu numele e relativa, uneori nici autohtonii nu stiu cum se pronunta un nume din limba lor, asa ca ce sa mai…

    duras am auzit pronuntata, DE FRATZUJI, si ‘diuras’, si ‘diura’ (fara ‘s’), camus la fel.
    iar reagan era ‘reigan’, in schimb beatty e ‘biti’…
    a.s.o.
    asa ca cu olandezii, OMG!

  14. ce sa mai avem pretentii la logica, la gramatica, la astea. de unde si cocalarii la antene care pronunta numele la marele moralist roman, &-n viata, preshu
    ideea la dilemisti e ca toate astea-s mofturi cand se-ntampla la ei. sa fi gresit cineva din afara, 3 numere dedicau la el, perpeleau problema pe toate partile la ea, adanc, adanc.

  15. pai da, pai da. cand unui nimeni ii scapa o liniuta (esti cel mai prost caras, tragi si la carlig gol), imediat se sumeteste diriginta din tine. dar pronuntia defectuoasa, la oameni care se pretind de cultura, la numele la niste scriitori, unii chiar innobelizati, e ok.

    q.e.d.

  16. Pingback: Terorism de telespectatoare 6 | Terorism de cititoare

  17. acuma io ce sa mai zic!? mi-o merit.
    altfel, mai sint si sasait drept care am mai stalcit vreo doua nume (nu spui care πŸ™‚
    in schimb pronunt la perfectie nume precum jm coetzee, michael ondaatje sau philip o`ceallaigh..
    salutare!

  18. @marius c: acuma io ce sa mai zic!? asa un “mea culpa” simpatic scuza totul πŸ˜‰
    daca am overreacted a fost tocmai pentru ca emisiunea e misto si voiam s-o cred fara cusur. plus my long-term relationship cu Jarry, pe care n-am vrut sa-l las cu onoarea nereperata.
    in rest keep it up, si astept cu interes aparitia romanului “A bend in the river”, urmata de o discutie televizata despre Sir Vidiadhar Surajprasad Naipaul si Mobutu Sese Seko Nkuku Ngbendu Wa Za Banga … now THAT’s a challenge πŸ˜€

  19. hai ma lashi??
    pe pariu ca pe mobutu l-ai copy/pasuit de undeva – EU il stiam pe dinafara!!

    da ce zici de apitchatpong weerasethakul?
    lame…

    dar pot sa ti-l recit (desi n-am mai facut-o de prin liceu i guess) pe
    pablo jose francisco de paula juan nepomucen crispin crispian de la santissima trinidad luiz blasco…

    stii cine-i asta, nu? πŸ˜‰

  20. pe Naipaul l-am copy/paste, si ce daca?:) pe Mobutu il stiam din ziarele de pe vremea lu’ ceausescu – era o chestie exotica si ma straduisem sa-l tin minte. eram mica si ma plictiseam, am o scuza, dar TU de ce il stii pe dinafara??

    cat despre pablo, wikipedia te contrazice oleaca πŸ˜›

  21. 1 pe mobutu – pt ca a trebuit sa-l invat la scoala pe dinafara… pe vremea mea se facea scoala, nu ca acuma! πŸ˜‰
    2 nu m-am uitat pe wiki… eu asa il stiam – posibil ca memoria sa-mi joace feste 😦

  22. bre, bine ca se cheama cartea aia viata lui pi, nu viata lui 3,1415926535897932384626433832795028841971… (si sa stiti ca n-am dat cu copy/paste) :p

Leave a Reply

