impresii la cald…

..despre “Nunta muta” a lui Malaele:

  • stil cu amprenta puternica din teatru, care insa nu m-a deranjat la estetisme (nici nu simt nevoia sa acuz de “teatralicism” or smth, cum spunea regizorul ca s-a intamplat deja)
  • amintiri cu “Roma” lui Fellini
  • prostituata batrana care spune “prefer dialogurile scurte si futaiurile lungi” – mi s-a parut o replica prea cautata
  • placut de Valentin Teodosiu, homeric si cald, si de Anca Sigartau, foarte expresiva in imprecatiile ei mute
  • m-as fi putut lipsi de profesorul-inger care zboara deasupra dealurilor, it’s a bit too much, putea sa dispara cu rusii pe urmele lui, ar fi fost numai bine (dealtfel tot personajul lui e complet picat din luna si excesiv de literar ca sa aiba o bruma de credibilitate)
  • si ce e cu Smaranda, usor troglodita, impletind coronite de flori prin paduri si rostind prevestiri sumbre in cuvinte picurand de lirism? e de tezaur folcloric asa
  • n-am inteles de ce intra totusi tancul in casa si ce s-a intamplat cu o chestie prezenta in sinopsis (“Mireasa isi va revedea mirele peste 13 ani, cand acesta, eliberat, se intoarce sa moara acasa”), dar nu si pe ecran
  • misto trecerea circului, tot la Fellini m-a dus cu gandul
  • nunta muta in sine a fost chiar reusita, cu copiii legati la gura si tiganii lautari cantand fara sunet, plus scena cu vanturile slobozite la masa, care ar fi putut aluneca in jenant dar n-a facut-o
  • Tamara Buciuceanu avea un machiaj bizar, ne-natural
  • Rebengiuc parea un fel de Moromete sclerozat
  • alta nedumerire din sinopsis: “Atmosfera e intretinuta de un taraf de lautari invalizi de razboi, scapati de la Cotul Donului” – nu erau invalizi, ci niste tigani simpatici
  • dialogul piticilor despre cum raman ei asa, ca niste copii – haida-de cu metafora din ochiul spectatorului
  • copilul ala, Gogonica, simpatic foc
  • un pic samanatorista abordarea cu viata la tara, si lumina care subliniaza asta, culorile calde, futaiul din hambarul de grau
  • momentele din prezent, cu reporterii de paranormal, puteau sa lipseasca cu totul (impreuna cu George Mihaita) – mai ales aparitiile de vaduve spooky printre zidurile de fabrica daramata, come on

anyway, pentru un debut mi s-a parut chiar ok. i’ve seen MUCH worse. si dupa experientele recente de filme cu duduia Nane, a fost chiar o surpriza placuta pentru un film romanesc.

One thought on “impresii la cald…

  1. Imi place ce ai scris aici, imi regasesc impresiile obiective in totalitate.
    Totusi, eu “la cald” n-am putut fi asa de obiectiva ca tine, ci am explodat de entuziasm. Mi-a placut filmul, m-a facut sa uit ca sint intr-o sala de cinema si mi-a dat senzatia aceea cand iesi din timp si din spatiu. Impresionant, mai ales pentru un film romanesc.
    Mi-au placut tinerii (mirii) foarte mult si replicile spumoase din carciuma. Si, desigur, nunta in sine, care mi-a adus aminte de umorul lui Chaplin, nascut “din nimic” sau cu mijloace minime.
    Mi se pare ca Malaele a reusit si in postura de regizor sa faca ce stie el cel mai bine> sa electrizeze publicul, sa-l treaca prin toate emotiile si sa-l transfigureze, in cele din urma.
    Eu una am fost putin altfel cand am iesit de la film fata de cum eram cand am intrat, iar asta cred ca poate sa faca doar arta veritabila.

Leave a Reply

