republix chix

in ultimul numar din Dilema veche, Alex leo Serban face rechizitoriul unei “reviste urate” – da, e vorba de noul Republik. strict estetic vorbind, pe mine nu m-a deranjat la retina numarul 2. ideea de a vorbi despre street art mi se pare ok, mai ales in contextul ultimelor scandaluri culturale. ilustratiile pe tema sunt abundente si misto, partea despre Wooster Collective e in regula, in fine, n-am nimic de carcotit in directia asta.

am, insa, la alte articole.

ar fi interviul cu Jeremy Irons realizat de Giulia Dobre, care incepe demential: “între infinit şi absolut, acesta este omul Jeremy”. oh, dear. ca tot vorbeam mai demult despre cliseele pe care ne invata scoala sa le folosim intru succesuri depline – asta e unul asa, cam de clasa a 7-a. oricum, e un progres vizibil fata de numarul trecut, de data asta interviul are intrebari si raspunsuri.

ar fi “Jurnalul de corporatist” al lui Andrei Balan – am citit chestia asta de doua ori, de fiecare data cu mai mare uimire si plictis. un amestec de corporate language cu reflectii despre arta (digitala), un tip care pleaca de la (sau spre? nu se stie exact) birou in miezul zilei, umbla aiurea pe la metrou, rumega prostii cu damf cultural si ne anunta ca la ora 15:25 “o rupe la fuga spre dayjob”. eu ce sa inteleg de aici? e un corporatist frustrat care se oftica pe artistii digitali, in timp ce umbla prin oras sa-si cumpere saorma? e un corporatist trendy, care a iesit in lunch-break sa-si aeriseasca neuronul in gurile de metrou? cate ore tine la el lunch break-ul? ce naiba lucreaza un astfel de corporatist si de ce nu l-a concediat nimeni inca?

si nu se putea fara recenzia la filmul prezentat pe DVD (“Combien tu m’aimes”). which left me speechless. “Targetat pentru bărbaţi aproape exclusiv pentru că Bellucci interpretează o prostituată, pentru că altfel filmul este o poveste relativ dulceagă, pe alocuri comico-ironică, genul de epică care ar încânta mai degrabă femeile.” scrie Ioana Cotulbea. la ce sa ma enervez mai intai, la cacofonia de doi lei? la stilistica de copil chinuit? la insinuarea ca femeile se incanta de povesti dulcege, ca atat le duce creierul lor de bibilica? sau la ideea ca am luat o revista cu un DVD pe care redactorii insisi ni-l prezinta ca fiind cam slab – atunci de ce l-ati mai pus in revista, for heaven’s sake!

7 thoughts on “republix chix

  1. =)) m-a doborat asta cu targetatu’, sa mor daca am inteles ceva, e pt barbati da si pt femei, e epica da relativ dulceaga, totusi comica, dar ironica? wtf! plastografie, nenicule, bine ca n-am cumparat-o, am tras cu ochiul la o tipa in metrou la articolul cu Jeremy siam zis “hell, no!”

    ah, plus ca nu-mi place cum arata revista in sine.iata ce zic nenii la ei pe sait: “Republik-ul cel ‘nou’ este o revista cu si despre creativitate.

    Creativitate, chestia aia supusa la violuri verbale repetate de catre diversi “artisti”, dar care de fapt e distribuita cu multa parcimonie, daca ne uitam in jur.”

    eu de viol n-am nevoie, merci…

  2. deci e pentru barbati pen’ ca madam Bellucci joaca rol de prostituata, si, nu-i asa, inseamna ca filmu’ e decat un pretext de-o laba linistita. da’ are potential sa placa la femei pen’ ca are “o epica dulceaga” (credeam ca dulceag ar putea fi stilul, nu epica, da’ cred ca nu pricep io cum e cu creativitatea, astea)
    PS welcam pe wordpress:)

  3. acuma, revista n-am văzut-o, ALS-ul e un partizan elitist, asta o știam, și e normal ca noul Republik să încerce, nu? Încercați și voi Rekino, și o să vedeți că nu e deloc precum vechiul Republik. Sau vechia?! În fine, http://www.rekino.ro/

  4. uite, asta-i problema cu blogurile domne: nimeni nu citeste postarile mai vechi…
    astfel, apar spontaneitatea & inocenta de a reinventa de-a pururi roata 😉

  5. @monsoux: pai citesc rekino, nu zic ca acolo sunt perfecti, dar prefer sa ma pierd in referinte culturale snobbish decat sa ma zgarie la retina niste fraze inepte. sa incerce si noul R., dar mai altfel 🙂

  6. ba, io am priceput ca filmu’ ala-i pretext pentru o laba comica, da’ poate am inteles gresit ca rideam in momentu’ ala si s-o fi luat.

Leave a Reply

