de drag de Bucuresti

am dat de un eveniment numit De drag de Bucuresti si am ranjit involuntar. pe urma m-am intrebat de ce. cred ca de la un punct incolo devine chiar plictisitor sa toc ca o baba surda despre traficul imputit, gropile care se umplu cu apa la fiecare ploaie si devin capcane (fie pentru soferi fie pentru pietoni), stradutele stupide din Pipera si jeep-urile care se strecoara cu greu pe ele, mirosurile grele din mijloacele de transport in comun, centrul istoric in ruine si locuitorii lui care stau pana li se prabusesc casele in cap si dupa aia dau fuga la primarie dupa ajutor, proiectele arhitectonice alandala, mizeria atotcuprinzatoare etc etc
e misto ca se mai organizeaza chestii care acopera putin din mohoreala cotidiana a orasului, care mai racaie pe la colturi stratul de jeg (sau dimpotriva il acopera in culori stralucitoare, precum proiectiile de la UrbanArt). dar nu e suficient.
m-am obisnuit, pana la urma, cu Bucurestiul. e “acasa” oficial, si in buletin. doar ca nu genul de “acasa” in care mi-ar placea sa ma cuibaresc. ci un spatiu/adapost provizoriu, ca oricare altul, imblanzit de niste oameni dragi si de cateva (putine!) locuri misto. un spatiu care ma agreseaza zilnic cu zgomot si aglomeratie, cu oameni incruntati si agitatie sterila, cu aer imbacsit si senzatia permanenta de “dog eat dog world”, cu o incrancenare stupida care merge de la impinsul prin tramvaie “sa cobor eu primul ca am treburi mai importante decat voi astilalti” pana la cretinii care intra pe rosu in intersectie si o blocheaza, de la sictirul agresiv al unor chelneri de la carciumile din centru pana la nesimtirea taximetristilor care iti spun “eu nu merg in directia aia” chiar daca afara e noapte si ploua si in jur nu se mai zaresc alte masini.
am sa trec, poate, pe la Curtea Veche, dar nu de drag de Bucuresti. ci doar din curiozitate.

5 thoughts on “de drag de Bucuresti

  1. da, bucurestiul osa ajunga (daca nu a ajuns deja) ceva gen “salvati vama veche.” Ca stufstock’uri d’astea am vazut deja, prea multe. Not that it would make a big difference..nu ca as fi eu sceptica, dar m’am nascut, am crescut aci, am vazut tot felul de initziative de bun-simtz, dar fara rezultate evidente.Art for art sake’s, I guess..

  2. Sfarsitul asta de saptamana ne-a prins pe toti (ca un posibil sfarsit al lumii care invita la actiune imediata) – cu Bucurestiul nesarbatorit. Caci se petrec doua evenimente mari – “Zilele Bucurestiului” si “De drag de Bucuresti”, cam in acelasi loc, destul de asemanatoare.
    Ce se intampla, fratilor, se darama Bucurestiul si nu mai apucam si noi ziua sa mancam un mic, sa bem un tap in cinstea lui???
    Hold your horses, sa mai petrecem si al’data, ca stricam toate artifici’le intr-o singura zi.

  3. @ramona: cred ca “zilele bucurestiului” e umbrela sub care intra si “de drag..” – noroc cu ploaia, ca mai greu de facut gratare in piata constitutiei:)

  4. Pingback: Blog propriu

Leave a Reply

