“adio draga Nelo”

chiar mi-a placut The Edge of heaven. Si nu mi s-a parut un soi de Babel, pentru ca atmosfera era foarte, dar foarte alta. Nursel Kose a fost aici mai misto decat Cate Blanchett acolo, mai aproape de ce pot eu sa simt si sa inteleg. Mortile au fost si aici absurde, dar fara dramatismul americanizat de dincolo, povestile s-au incrucisat dar au sfarsit prin a se oglindi (usor fortat, chiar, dar sa trecem). Nu m-a entuziasmat Baki Davrak cu figura lui de bugetar chinuit de constiinta, dar probabil asta ii cerea rolul. Nici Nurgul Yesilcay (Ayten) nu era o terorista prea convingatoare, dar una peste alta mi s-a parut ca atmosfera se incheaga foarte misto.
Si ce-ar fi filmele lui Akin fara muzica.
Am dat de o piesa senzuala, dureros-obsedanta, lautareasca remixata. Si cantata taman de Rona Hartner. Nu, nu e gen “Tutti fruti” din Gadjo Dilo, e ceva mai intunecos alunecos si sexos. Faramita Lambru fumand o tigara cu iarba si insistand pe basi si percutie.

5 thoughts on ““adio draga Nelo”

  1. F ciudat cum de ti-a placut acest Akin /akin to lethargy/, dar nu ti-a placut The Dark Knight…
    Altfel spus: de ce, oare, vedem “schematismul” numai intr-o parte, dar nu si-n alta? 😉

  2. 🙂 il vedem, dar intr-o parte ne deranjeaza mai putin. chestie de idiosincrazii personale, pana la urma. as always. nu mi s-a parut ca filmul lui akin ar avea aceleasi pretentii la maretie precum TDK, ceea ce, in ochii mei, il mai absolva de pacatul scenariului desenat pe hartie milimetrica.

  3. Oh, aici cred ca te inseli big time… Eu cred, dimpotriva, ca musiu Fatih a vrut – tocmai – sa bifeze, constiincios-aplicat, mai tot ce inseamna ‘multiculturalism, alternative lifestyle, identity quest’ blabla… Si a facut-o ‘dupa conspect’ – fara acea visceralitate ‘naiva’ si devastatoare din ‘Gegen die Wand’, care mi-a mers la suflet.
    Nu mi se pare ca TDK a vrut sa fie ‘maret’; cred ca a dorit, doar, sa arate si unui spectator de mall in ce marasm (moral etc) traim… Si a facut-o cinstit.
    Dar – de gustibus 😉

  4. pai a bifat, am zis eu altceva? lasa-l sa bifeze, daca asta stie sa faca. pur si simplu exista clisee care ma deranjeaza si clisee care nu. pe ale lui le stiu de la “Im Juli” incoace si le accept. c’est tout:)

Leave a Reply

