back home

notez in graba, impresiile inca nu s-au decantat, lasam literatura pe mai tarziu:

– ma asteptam (nu stiu de ce) la un oras exuberant. l-am gasit linistit spre posac, cu multi pensionari (o fi fost de vina si cartierul?), carciumi multe la colt de strada dar cam goale, batrane care plimba cateii

– toate spanioloaicele middle-aged se vopsesc blonde or what?

– cel mai aiuritor si exasperant sistem de metrou de pana acum: plin de cotituri si coridoare lungi, urci cateva scari, mai incolo le cobori din nou, pe urma le urci iar, mai mergi, mai ocolesti.. sa fac 10 minute schimband liniile in aceeasi statie nu mi se pare prea grozav ca sistematizare

– sangria e asa cum o stiam, suculetz cu gust vag de alcool. not for me.

– incercat tapas la carciumile de cartier. patatas bravas (niste cartofi copti cu sos picant, dar niciodata preparati la fel), calamar pane, crochete de pui (din pasta de pui, actually), masline umplute, si inca un fel cu peste marinat, ceapa si masline, ceea ce speram eu sa fie un fel de scordalea de care mancam la rudele cu sange de lipovean, dar de care nu m-am putut atinge pentu ca pestele imi putzea iremediabil a mortaciune

– marea imi amintea de acasa, dar foarte putini pescarusi in port, nu stiu de ce, si niste pesti mari, voinici, la malul apei

– nu am avut chef de fantanile colorate, iar sambata la pranz eram deja in aeroport, pentru intoarcere. nici mnac nu am bifat, nu mi se parea prea incurajatoare ideea de arta catalana

– asta dupa ce vazusem museu picasso, care m-a lasat cam rece. probabil trebuia sa-l vad intai pe asta, pe urma pe cel din paris. my bad.
– acvariul mi s-a parut prea scump (16 euro), asa ca am ales un Imax – documentar despre viata submarina, asezonat cu urletele de groaza si incantare ale celor 5836 de copii inghesuiti in sala. it was actually fun!
– sagrada doar pe afara, nu ma tragea atza sa intru, oricum nu-mi trezeste nici fior religios (ca n-are de unde) nici estetic nu ma gadila prea tare, dar ca ambitie mi se pare de admirat pe undeva desi elementele de culoare si decor mi se par lipite cu superglue de un copil fara rabdare

– placut in schimb mozaicurile din Parc Guell (si multa sanatate aluia de-a avut ideea sa urci acolo cu scara rulanta!)
– enervat pe Montjuic pentru ca mi s-a parut marketizat cu muuuult peste potentialul lui. in fine.
– bucurat de Miro si desenele si culorile si statuile lui, apoi mirat foarte tare ca n-am gasit nici un album in engleza la giftshop – majoritatea era in catalana, dunno why

– apropo de catalana, trebuia sa ma previna si pe mine cineva ca NU se vorbeste spaniola clasica p-acolo, nu m-as mai fi simtit atat de moron. slab cu limba engleza, pentru un oras turistic.

– n-am inteles care e nebunia cu Ramblas. un fel de faleza de la Mamaia, cu acadele si giumbuslucuri. noroc cu Mercat de la Boqueria, o splendoare de culori si forme si animale (moarte deh) si plante si dulciuri si jamboane si branzeturi si toate bunatatile din lume (PS Vidale, magazinul cel mai de bomboane care era se numea corespunzator – vezi poza : ) )

8 thoughts on “back home

  1. si italiencele middleaged se fac tot blonde. Nush de ce, si eu mam visat blonda la batranetze (obstacolul final pt o forever brunette ca mine.) Ma mir ca nu stiai de faza cu catalana, e destul de well-know, am tot vzt la teve docs and stuff.
    Sangria e vin cu fructe, rece si bine-facut e buuun. (nu prea dulce, si nici prea soft, ca dup’aia e suc de struguri).

    cineva mi’a laudat ramblas by night, dar acu fiecare cu treaba lui 🙂 Picasso’ul din paris nu prea m’a atins, p’asta din Barca–not yet.Mi’a placut Dali in schimb, m’as duce in spania doar pt dali…

  2. @bola: misto poze. sa le vezi pe ale mele. identice :). se cheama ca avem talent?

    @tuvia: muzeele dali in spania suck. parol. nici macar la figueras nu e mare lucru de vazut. parerea mea.

  3. @nimeni: umm cum era treaba aia cu spiritele marete care se intalnesc?:) am pozat si pestii da’ ma jenez sa-i afisez aci:)
    @tuvia: hmm..in IE se vad, nu-sh daca nu cumva are probleme mozilla. oricum n-ai pierdut nimic

  4. @tuvia: da’ crezi ca spania are o mare influenta asupra picturilor lui dali? asta-i asa, de polemica. s-ar putea intr-adevar sa aiba …

    @bola: ii postez eu. desi poza-i facuta cu telefonu’. si cu multa jena.

  5. statzi ca vad posele, in afara de ultima stanga jos care e un mare blank. Dali pretindea ca a fost influentzat mai mult de mauri, de chestii orientale…dar omul a trecut si prin dada, cubism and so on.Totusi, un catalan ramane forever catalan.

  6. catalanii nu-l recunosc drept mare catalan pe dali, iar maurii au fost prin spania (mulţi ani şi cu multă influenţă). şi nu, nu prea e spaniol dali.

Leave a Reply

