wolfe. thomas wolfe

a aparut Thomas Wolfe la Polirom. pentru mine personal – o bucurie. am citit demult “Priveste, inger, catre casa” si mi-a placut teribil. cam in zona Faulkner, dar nu tocmai. ceva mai liric, ceva mai racaitor pe nervi, ceva mai accesibil pentru spatiul meu sufletesc. am recitit dupa ceva vreme (da, toate cele 700 de pagini) cu inima stransa, de obicei reintalnirile cu pasiunile de tinerete sunt dezamagitoare si imi lasa gust vested, dar de data asta a fost altfel. placut la fel de mult. imi pare rau ca versiunea romana pierde ceva din titlul original: “Look Homeward, Angel: A Story of the Buried Life“. a buried life – cum sa traduci asta? hm.

ma gandeam sa iau editia noua (volumul meu e aparut in Secolul XX,la Univers). ezit. ma tem de traducere (sau o fi aceeasi?). acelasi lucru e valabil si pentru volumul de povestiri (“De la moarte pana-n zori”). imi aduc foarte bine aminte de una, “Cei de aproape si cei de departe”, bijuterie pe 4 pagini. dar nu vreau sa patesc ca la “Ultima licorna”, sa nu mai regasesc farmecul primei editii. damn.

de ce nu vorbeste nimeni la noi de thomas wolfe? nu pot sa pricep. nu e faimos? nu e trendy? nu e cum? pic de marketing pe marginea cartilor astora – sau n-a ajuns pana la mine.

imi vine sa cumpar multe-multe volume si sa le fac cadou. dar sunt al dracului de scumpe.

One thought on “wolfe. thomas wolfe

  1. Cred ca ti-ar placea si Styron. E discipol convins al lui Wolfe, il pomeneste atat de des in “Alegerea Sofiei” incat m-a obligat pur si simplu sa pun mana pe “Look homeward, angel”.
    Si cred ca ai dreptate: Wolfe nu e trendy, de fapt nu stie mai nimeni despre el; bloggerii nostri nu merg mai jos de anii 60 (poate cu exceptia lui Salinger); Henry James, Faulkner sau Hemingway sunt terra incognita.

Leave a Reply

