lost in the ashes of time, but who owns tomorrow

Eu nu-mi trăiesc prezentul în care îţi spun toate acestea
eu nu trăiesc acum cînd fac dragoste cu tine
cînd te ţin în braţe eu nu înţeleg acest gest
nici aceste cuvinte pe care ţi le spun acum nu sînt întru totul trăite –
căci eu nu trăiesc atunci cînd par că trăiesc.
Eu trăiesc înainte şi după ce mi se întîmplă să trăiesc
pentru mine totul este imaginaţie, închipuire
realitatea păleşte în faţa visului
tu nu ştii, bunăoară, că eu am făcut dragoste cu tine
de zeci de ori pînă să se întîmple în realitate
în realitatea aceasta convenţională
creierul meu este plin de vieţi reprimate, de vieţi excesiv imaginate
Eu m-am sinucis de sute de ori pînă acum
şi mă voi mai sinucide de sute de ori
pînă va fi să se întîmple cu adevărat
eu mi-am trăit naşterea cu mult înainte de a mă naşte
şi îmi voi trăi moartea abia după ce voi muri aşa cum se moare.
Nu pot altfel. Pentru mine totul e pretext: tu, aceste gesturi ale tale
aceste priviri nedumerite, aceste săruturi ultimative
toate sînt pretexte pentru trăirile mele închipuite –

 

chiar şi eu însămi sînt pentru mine un simplu pretext.

Eu trăiesc prea puţin în această lume
noi abia dacă am schimbat în realitate cîteva cuvinte –
în lumea mea am vorbit cu tine zile şi nopţi în şir
eu ştiu cine eşti din ceea ce am vrut să-mi spui
(şi mi-ai spus tu) despre tine
şi din ceea ce mi-am spus eu despre tine
atunci cînd plecai cu treburi din imaginaţia mea.
Însă eu, eu nu ştiu cine sînt pentru că de fiecare dată
îmi spun despre mine cu totul altceva
şi de fiecare dată cred ceea ce îmi spun despre mine.
Să nu îţi închipui însă că eu trăiesc acest prezent
în care îţi spun toate acestea.
(Iulian Tanase – “Emma”)
pod
One thought on “lost in the ashes of time, but who owns tomorrow

  1. abia acum mi-a cazut sub ochi …. acum am reactionat

    “Eu trăiesc prea puţin în această lume
    noi abia dacă am schimbat în realitate cîteva cuvinte –
    în lumea mea am vorbit cu tine zile şi nopţi în şir
    eu ştiu cine eşti din ceea ce am vrut să-mi spui
    (şi mi-ai spus tu) despre tine
    şi din ceea ce mi-am spus eu despre tine ”

    fara cuvinte….doar un fior prin, din, inauntru…

Leave a Reply

